eArsiv@Adu

Marka bilinirliğinin tüketici satın alma kararına etkisi; Efes'i ziyaret etmek için gelen yabancı turistlere yönelik bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tandoğan, V. Uğur
dc.contributor.author Tokatlı, Deniz
dc.date.accessioned 2016-02-01T12:25:50Z
dc.date.available 2016-02-01T12:25:50Z
dc.date.issued 2015
dc.date.submitted 2015
dc.identifier.uri http://adumilas.adu.edu.tr/web/catalog/info.php?idx=53463473&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1599
dc.description.abstract Marka bilinirliği markalaşma yolunda atılan en önemli adımlardan bir tanesidir. Bilinme süreci tamamlanıp ürün ve hizmetin bilinirliği arttıktan sonra o ürün veya hizmet marka haline gelmektedir. Dolayısıyla, bir markanın bilinirliğinin rakiplerinden fazla olması satışların da orantılı olarak artması anlamına gelmektedir. Günümüzde rekabetin fazlasıyla hakim olduğu bir ortamda sadece kurum ya da kuruluşlar değil, destinasyonlar da birbiri ile yarış içerisindedir. Bu destinasyonları yurt içinde ve yurt dışında pazarlayarak bir cazibe merkezi haline getirebilmek için bilinirliği arttırma yolunda marka gücünün önemli bir rolü bulunmaktadır. Bir ülkedeki destinasyonların turistik ürün kimlikleri ön plana çıkarılarak o yerlerin tanınmasını ve bilinmesini sağlamak daha fazla ziyaretçiye ev sahipliği yapmada gerekli olan temel koşullardan bir tanesidir. Bu çalışmada, Türkiye`deki önemli turistik destinasyonlardan biri olan Efes Ören Yeri`nin yabancı ziyaretçiler tarafından bilinirliği öğrenilmeye çalışılmıştır. Efes`i ziyaret etmek için gelen yabancı ziyaretçilerin antik kent hakkında sahip oldukları bilgilerin cinsiyet, yaş, eğitim durumu, aylık gelir ve milliyet gibi demografik özelliklere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır ve bu araştırmanın sonucunda eğitim durumu ile ait olunan milliyete göre sahip olunan bilginin farklılık gösterdiği saptanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Brand familiarity is one of the most important steps on the way to branding. After the knowing process has been completed and the familiarity of the product and service increase, it means that product or service become a brand. Therefore, the higher familiarity of a brand has than its competitors means that more sales in proportion. Such an environment that the competition dominates in our day, not only institutions but also the destinations of the countries are in the race with each others. In order to become a center of attraction of these destinations with marketing home and abroad, the brand power has an important role on the way to increase brand familiarity. By featuring the touristic product identities of the destinations in a country and provide these destinations to be well-known, main condition is to host more and more visitors. In this study, it was tried to learn that the familiarness of the Ephesus ancient site where is the one of the most important touristic destinations in Turkey by the foreign visitors. It was searched that the knowledge of the foreign visitors coming to visit Ephesus would show a differentiate in significantly according to their demographic features like gender, age, education situation, montly income and nationality or not and at the end of the research it is determined that the knowledge had already been existed differentiated according to education situation and the nationality belonged to. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Marka Bilinirliği tr_TR
dc.subject Marka tr_TR
dc.subject Destinasyon tr_TR
dc.subject Efes Ören Yeri tr_TR
dc.subject Brand Familiarity tr_TR
dc.subject Brand tr_TR
dc.subject Destination tr_TR
dc.subject Ephesus Ancient Site tr_TR
dc.title Marka bilinirliğinin tüketici satın alma kararına etkisi; Efes'i ziyaret etmek için gelen yabancı turistlere yönelik bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative The effect of brand familiarity to consumer purchase decision-making; A research over the foreign tourists coming to visit ephesus ancient site tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account