eArşiv@Adu

Duygusal zeka ile akademik başarı ilişkisi: Turizm lisans öğrencileri üzerine araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Keser, Elvan
dc.contributor.author Mammadov, Emil
dc.date.accessioned 2016-02-01T12:24:44Z
dc.date.available 2016-02-01T12:24:44Z
dc.date.issued 2015
dc.date.submitted 2015
dc.identifier.uri http://adumilas.adu.edu.tr/web/catalog/info.php?idx=53486728&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1597
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı Türkiye’de turizm eğitimi alan öğrencilerin duygusal zeka düzeyleri ile akademik başarıları arasında ilişkinin olup olmadığını saptamaktır. Araştırmaya Anadolu, Gazi, Eskişehir Osman Gazi Üniversitesi ve Adnan Menderes Üniversitelerinde turizm eğitimi alan 2, 3 ve son sınıf öğrencilerinden 470 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin duygusal zeka düzeyi değerlendirilirken Reuven Bar-On’un Duygusal Zeka Envanteri esas alınmıştır. Akademik başarıları değerlendirmek için ise ağırlıklı genel not ortalaması tercih edilmiştir. Elde edilen birincil verilerin analizinde ki-kare ve Kruskal-Wallis testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre turizm öğrencilerinin duygusal zeka düzeyleri ile akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Duygusal zekanın alt boyutları olarak ele alınan özgüven, özdeğerlendirme, genel ruh hali, strese dayanıklılık ve özdenetim ile akademik başarı arasındaki bir ilişkinin anlamsız karakter taşıdığı saptanmıştır. Duygusal zekanın uyum sağlama boyutu ile akademik başarı arasındaki ilişkinin anlamlı karakter taşıdığı tespit edilmiştir. Ayrıca farklı üniversite ve bölümlerin öğrencilerinin duygusal zeka düzeyleri arasındaki fark anlamlılık göstermemiştir. tr_TR
dc.description.abstract The main purpose of this research is to find if there is a statistical relationship between emotional quotient levels of tourism students in Turkey and academic achievement or not. 470 second, third and last year students from Anadolu, Gazi, ESOGU & Adnan Menderes Universities took part in this research as a respondent. Reven Bar-On’s Emotional Quotient Inventory was selected to measure students’ emotional quotient level and grade point average was selected to measure academic achievement. Chi-square and Kruskal-Wallis tests were used in order to work with primary data. According to the results of this research there is a positive, weak and meaningful relationship between emotional quotient and academic achievement. However any relationship wasn’t found between academic achievement and self-confidence/self-evaluation/general mood/endurance/self-control which were evaluated as dimensions of emotional quotient. Only adjustment has meaningful relationship with academic achievement. Moreover the difference of the levels of students’ emotional quotient from various universities and faculties was meaningless. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Duygusal Zeka tr_TR
dc.subject Akademik Başarı tr_TR
dc.subject Emotional Quotient tr_TR
dc.subject Academic Achievement tr_TR
dc.title Duygusal zeka ile akademik başarı ilişkisi: Turizm lisans öğrencileri üzerine araştırma tr_TR
dc.title.alternative Relationship between the level emotional qoutient and academic achievement: research on the tourism bachelor students tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster