eArşiv@Adu

8. sınıf öğrencilerine "Hücre bölünmesi ve kalıtım" ünitesinin öğretilmesinde bilimsel argümantasyon temelli öğrenme sürecinin etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yenice, Nilgün
dc.contributor.author Balcı, Ceyda
dc.date.accessioned 2016-01-29T11:38:38Z
dc.date.available 2016-01-29T11:38:38Z
dc.date.issued 2015-01-01
dc.date.submitted 2015
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=53966937&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1544
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, bilimsel argümantasyon temelli öğrenme sürecinin 8. Sınıf öğrencilerinin “Hücre Bölünmesi ve Kalıtım” ünitesine ilişkin akademik başarılarına, bilimin doğasını kavramlarına, tartışmaya katılma istekliliklerine ve Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. İstanbul İli Sultangazi ilçesindeki orta sosyoekonomik düzeyde olan bir ortaokuldan gruplar (deney ve kontrol grupları) seçilmiştir. Çalışmada yarı deneysel desenlerden ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu deney grubunda 38, kontrol grubunda 39 öğrenci olmak üzere toplam 77 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmadada veri toplama aracı olarak “Hücre Bölünmesi ve Kalıtım” ünitesi Başarı Testi, Bilimsel Bilginin Doğası Ölçeği, Tartışmacılık Anketi ve Fen ve Teknoloji Dersi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin akademik başarılarını ölçmek amacıyla geliştirilen başarı testi, Bilimsel Bilginin Doğası Ölçeği, Tartışmacı Anketi ve Fen ve Teknoloji Dersi Tutum Ölçeği deney ve kontrol grubu öğrencilerine ön test- son test olarak uygulanmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde t- testi, varyans analizi ve kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. Uygulama sonucuna göre bilimsel argümantasyon temelli öğrenme sürecinin deney grubunun akademik başarılarının, bilimsel bilginin doğası anlayışlarının, tartışmaya katılma istekliliklerinin ve Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumlarının kontrol grubuna göre anlamlı fark göstererek arttığı görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract The main aim of this study is to examine the effects of using scientific argumentation in the unit “Cell Division and Inheritance” in 8th grade students lesson, to students’ academic achievement, level of unterstanding nature of science, willingness to participate the argument and attitudes towards Science and Technology lesson. Groups are selected from eighth graders with in Middle school of middle socioeconomic level in Sultangazi district of İstanbul. Quasi-experimental design with pre-test post-test control group was used in the study. The participants of the research, as in 38 students in experiment group and 39 students in control group (total is 77). The " Cell Division and Inheritance " unit, the Achievement Test, The Nature of Scientific Knowledge Scale, Argumentative Survey and Attitudes Towards Science and Technology Lesson Scale, are the tools of data collection for research. The achievement test developed in order to measure the students' academic achievement, the nature of scientific knowledge scale, argumentative survey and attitudes towards science and technology lesson scale were applied the both groups pre and post application. The data were analyzed with t-test, variance analysis and covariance analysis (ANCOVA). Eventually the experiment group which was used the scientific argumentation based learnings process was more accomplished than the other group in academic achievement, nature of scientific knowledge, willingness to participate the argument and attitudes towards science and technology lesson. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Bilimsel Argümantasyon tr_TR
dc.subject Fen Eğitimi tr_TR
dc.subject Hücre Bölünmesi ve Kalıtım tr_TR
dc.subject Bilimsel Bilginin Doğası tr_TR
dc.subject Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum tr_TR
dc.subject Scientific Argumentation tr_TR
dc.subject Science Education tr_TR
dc.subject Cell Division and Inheritance tr_TR
dc.subject Nature of Scientific Knowledge tr_TR
dc.subject Attitudes Towards Science and Technology Lesson tr_TR
dc.title 8. sınıf öğrencilerine "Hücre bölünmesi ve kalıtım" ünitesinin öğretilmesinde bilimsel argümantasyon temelli öğrenme sürecinin etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of scientific argumentation based learnings in teaching of "Cell division and inheritance" units to 8th grade sstudents tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster