eArşiv@Adu

Cort 1 düşünme programının "yaşamımızdaki elektrik" ünitesinde kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel yaratıcılıklarına ve eleştirel düşünme eğilimlerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Aktamış, Hilal
dc.contributor.author Bayrak, Çağla
dc.date.accessioned 2016-01-29T11:36:32Z
dc.date.available 2016-01-29T11:36:32Z
dc.date.issued 2014-01-01
dc.date.submitted 2014
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=54184080&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1540
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Cort 1 düşünme programının ilköğretim 7. Sınıf Fen ve Teknoloji dersi “Yaşamımızdaki Elektrik” ünitesinde kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel yaratıcılıklarına ve eleştirel düşünme eğilimlerine etkisini incelemektir. Aydın ilindeki orta sosyoekonomik düzeyde olan bir ortaokuldan gruplar (deney ve kontrol grupları) seçilmiştir. Uygulamada yarı deneysel desenlerden ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu deney grubunda 24, kontrol grubunda 24 öğrenci olmak üzere toplam 48 öğrenci oluşturmaktadır. “Yaşamımızdaki Elektrik” ünitesi Başarı Testi, Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği ve Bilimsel Yaratıcılık Ölçeği araştırmanın veri toplama araçlarıdır. Öğrencilerin akademik başarılarını ölçmek amacıyla geliştirilen başarı testi, bilimsel yaratıcılık ölçeği ve eleştirel düşünme eğilimi ölçeği uygulama öncesi her iki gruba uygulanmıştır. 7. sınıf Fen ve Teknoloji ders kitabındaki ‘Yaşamımızdaki Elektrik’ ünitesi, deney grubuna Cort 1 düşünme programının Fen ve Teknoloji dersi kazanımlarına uygun olarak hazırlanan etkinlik yaprakları kullanılarak, kontrol grubuna ise ders programı ve ders kitabına bağlı kalınarak işlenmiştir. Uygulama sonrasında Başarı Testi, Bilimsel Yaratıcılık Ölçeği Ve Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği öğrencilere tekrar uygulanmıştır. Deney ve kontrol grupları arasında uygulanan yönteme göre anlamlı farklılığın olup olmadığını belirlemek üzere “Tek Faktörlü Kovaryans Analizi (ANCOVA)” kullanılmıştır. Uygulama sonucuna göre Cort 1 düşünme programı kullanılarak yapılan öğretim sonucunda deney grubunun akademik başarısının, bilimsel yaratıcılığının ve eleştirel düşünme eğiliminin kontrol grubuna göre anlamlı fark göstererek arttığı görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to examine the effects of using the Cort 1 thinking program in the unit “Electricity in our lives” in primary education’s 7th grade lesson, to students’ academic achievement, scientific creativity and tendency of critical thinking. Groups are selected from seventh graders with in Middle school of middle socioeconomic level in Aydın. The model of the study is Pre-test/Post-test control group quasi experimental design. The participants of the research, as in 24 students in experiment group and 24 students in control group (total is 48). The “Electricity in our lives” unit, the achievement test, critical thinking tendency scale and scientific creativity scale, are the tools of data collection for research. The critical thinking tendency scale, scientific creativity scale, achievement test developed in order to measure the students’ academic achievement were applied the both groups before and after experiment. The mentioned unit has been carried out to the experiment group as using predominantly practice expression with the support of activity papers, and with respecting to lesson program and the textbook to control group. One factor ANCOVA for complicated measurements was used in order to measure if any specific differences between the methods used in both groups. Eventually the experiment group which was used the Cort 1 thinking program education was more accomplished than the other group in academic achievement, scientific creativity and tendency of critical thinking. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesi tr_TR
dc.subject Cort Düşünme Programı tr_TR
dc.subject Eleştirel Düşünme tr_TR
dc.subject Yaratıcılık tr_TR
dc.subject Bilimsel Yaratıcılık tr_TR
dc.subject Akademik Başarı tr_TR
dc.subject Electricity İn Our Lives tr_TR
dc.subject Cort Thinking Program tr_TR
dc.subject Critical Thinking tr_TR
dc.subject Creativity tr_TR
dc.subject Scientific Creativity tr_TR
dc.subject Academic Achievement tr_TR
dc.title Cort 1 düşünme programının "yaşamımızdaki elektrik" ünitesinde kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel yaratıcılıklarına ve eleştirel düşünme eğilimlerine etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effects of using the expanding (cort 1) thinking program in the unit " electiricity in our lives" in primary education 7th grade lesson, science and technology, to students academic achivement, scientific creativity and tendency of critical thinking. tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster