eArşiv@Adu

Matematik bölümü öğretmen adaylarının çoklu zeka alanlarının belirlenmesi ve sosyal becerileri ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının incelenmesi.

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Elitok Kesici, Ayşe
dc.contributor.author Kozağaç, Zeliha Buket
dc.date.accessioned 2016-01-29T09:14:46Z
dc.date.available 2016-01-29T09:14:46Z
dc.date.issued 2015
dc.date.submitted 2015
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=53616514&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1534
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültesi matematik öğretmenliği öğretmen adayları ile öğretmenlik meslek bilgisi derslerini eğitim fakültesinden alan fen edebiyat fakültesi matematik bölümü mezunlarının çoklu zeka alanlarını belirlemek; çoklu zeka alanlarının adayların sosyal becerileri ve öğretmenlik mesleğine olan tutumları ile ilişkisi olup olmadığını ortaya çıkarmak ve sosyal becerileri ile öğretmenlik meslek tutumları arasındaki ilişki durumunu saptamaktır. Araştırmaya 2013-2014 döneminde Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi‟nde öğrenim gören ortaöğretim matematik öğretmenliği son sınıf öğretmen adayları ile öğretmenlik sertifikası derslerini almakta olan matematik bölümü öğretmen adayları olmak üzere araştırmaya toplamda 72 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Ayrıca çoklu zeka alanlarının belirlenmesi için Özden (1997) tarafından Türkçe‟ye çevrilmiş Çoklu Zeka Envanteri, sosyal beceri düzeylerini belirlemek için Yüksel(1998) tarafından Türkçe‟ye çevrilmiş Sosyal Beceri Ölçeği ve öğretmenlik tutumunun belirlenmesi için Aydın (1993) tarafından Minesota Öğretmen Tutum Ölçeği‟nden faydalanarak oluşturduğu Öğretmenlik Tutum Envanteri kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 15.0 programı ile t-testi ve Pearson Korelasyonu kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda eğitim fakültesi öğretmen adaylarının öğretmen tutumları öğretmenlik sertifikası almakta olan öğretmen adaylarının tutumlarından anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmuştur. İki grup arasında sosyal beceri düzeyleri açısından anlamlı bir fark bulunmamıştır. Çoklu zeka envanteri sonuçlarına göre her iki grupta da mantıksal zeka envanterinin, diğer envanterlerden yüksek olduğu göze çarpmaktadır. Öğretmen adaylarının Sosyal Beceri puanları ile Öğretmen Tutumları Ölçek puanları arasında düşük düzeyde, negatif (zıt) yönlü ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to determine multiple intelligence domain of preservice teachers of the department of mathematics teaching in the “faculty of education” and graduates of the department of mathematics in the “faculty of science and literature” that take the lesson of “professional teaching knowledge” from the faculty of education; to reveal whether the domain of multiple intelligences are related to preservice teachers‟ social skills and attitudes towards teaching profession or not; to determine the relation between social abilities and attitudes towards teaching profession. Totally 72 teacher preservice teachers who received undergraduate Secondary Education Mathematics Teaching Education in their final year at Buca Faculty of Education at Dokuz Eylül University and ones who study there to receive teacher certification from the pedagogical formation programme of the mathematics department in the academic year 2013-2014 . In the study, quantitative research methods were used in the screening model. Also Multiple Intelligence Inventory which was translated to Turkish by Özden(1997) to determine the domain multiple intelligence, Social Ability Scale which was translated to Turkish by Yüksel(1998) to determine the level of social ability and Teaching Attitude Inventory which was formed by Aydın(1993) by using Minnesota Teacher Attitude Scale to determine the teaching attitude were used. SPSS 15.0 packaged software, t-test and Pearson Correlation were used for the analysis of the data. As a result of the research conducted, the teacher attitudes of teacher candidates in the faculty of education are found out higher at a certain level than the attitudes of preservice teachers who receive education to get pedagogical formation teaching certificate. There was no significant difference between two groups in terms of social ability levels. According to the results of multiple intelligence inventories, it attracts the attention that logical intelligence inventory is higher than the other inventories. A negative (opposite), low level and significant relation was identified between the social skills scores of the preservice teachers and the Teacher Attitude Scale Scores. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Çoklu Zeka tr_TR
dc.subject Sosyal Beceri tr_TR
dc.subject Tutum tr_TR
dc.subject Ortaöğretim Matematik tr_TR
dc.subject Multiple Intelligence tr_TR
dc.subject Social Skills tr_TR
dc.subject Attitude tr_TR
dc.subject Secondary Mathematics tr_TR
dc.title Matematik bölümü öğretmen adaylarının çoklu zeka alanlarının belirlenmesi ve sosyal becerileri ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının incelenmesi. tr_TR
dc.title.alternative The determination of multiple intelligence area of preservice teacher of the department of mathematics and examination of attitude with regard to social abilities with teaching profession. tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster