eArşiv@Adu

Fen Bilimleri dersinde üst bilişsel araştırmaya dayalı öğrenmenin dördüncü sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, akademik başarılarına ve üst bilişsel süreçlerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Feyzioğlu, Eylem Yıldız
dc.contributor.author Demirci, Niymet
dc.date.accessioned 2016-01-29T09:13:53Z
dc.date.available 2016-01-29T09:13:53Z
dc.date.issued 2015-01-01
dc.date.submitted 2015
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=53613352&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1532
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, üstbilişsel araştırmaya dayalı öğrenmenin fen bilimleri dersinde dördüncü sınıf öğrencilerin başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve üstbilişsel süreçlerine etkisini incelemektir.Araştırmada karma yöntem yaklaşımı esas alınmıştır.Araştırmanın nicel bölümünde ön test son test kontrol gruplu deney deseni kullanılmıştır. Deney grubunda üst bilişsel araştırmaya dayalı öğrenme kullanılırken kontrol grubunda sınıf öğretmenin kullandığı öğretim yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Bursa’nın Ġnegöl ilçesindeki bir ilkokulunda iki farklı öğrenim gören 70 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel bölümünde deney grubundan seçilen üç hedef öğrencinin uygulamadan önce ve uygulamadan sonra araştırmaya dayalı öğrenmeye ve üst bilişsel süreçlerine yönelik görüşlerinin izlenmesi amacıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Ayrıca 14 hafta süresince bu öğrencilerin araştırmaya dayalı yazılı görüşleri alınmıştır. Son test puanlarına göre Üst Bilişsel Farkındalık Ölçeği dışında diğer test ve ölçeklerden alınan puanları karşılaştırıldığında, deney grubu öğrencileri kontrol grubu öğrencilerine göre anlamlı düzeyde farklar elde etmişlerdir. Hedef öğrencilerin araştırmaya dayalı öğrenme ve üstbilişsel süreçler hakkındaki görüşleri olumlu anlamda değişim göstermiştir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to examine the effect of metacognitive inquiry based learning on 4th grade students' academic achievement,scientific process skills, and metacognitive processes in science course. Mixed methodology method was used in this study.In the quantitative section of the study, the model of quasi experimental method with pre test post test control group was used. In the experimental group the instruction was based on metacognitive inquiry based learning. In the control group, the instruction was held as the way teacher did depending on the recommendations of the Science and Technology Curriculum by National Ministry of Education. The sample of the study consists of 70 fourth grade students in a primary school in İnegöl district of Bursa. In the quantitative section of the study, three target students were selected and semi-structured interviews were conducted with them in order to monitor the changes in their views on the inquiry based learningand metacognitive process. Morever their views on the these processes were evaluated through essay questions. According to the post test scores, there were significant differences between the experimental and the control groups in favor of the experimental group in terms of both tests except the acquiered scores of the Metacognitive Awareness Scale. The target students’views on the inquiry basedlearning and metacognitive processes have changed in a positive sens. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Üstbiliş tr_TR
dc.subject Araştırmaya Dayalı Öğrenme tr_TR
dc.subject Bilimsel Süreç Becerileri tr_TR
dc.subject Akademik Başarı tr_TR
dc.subject Üstbilişsel Süreç tr_TR
dc.subject Metacogniton tr_TR
dc.subject Inquiry-Based Learning tr_TR
dc.subject Science Process Skills tr_TR
dc.subject Academic Achievemet tr_TR
dc.subject Metacognitive Process tr_TR
dc.title Fen Bilimleri dersinde üst bilişsel araştırmaya dayalı öğrenmenin dördüncü sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, akademik başarılarına ve üst bilişsel süreçlerine etkisi tr_TR
dc.title.alternative he effect of metacognitive inquiry based learning on 4th grade student's academic achievement, scientific process skills and metacognitive processes in science course tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster