eArsiv@Adu

Satış personelinin pazarlama etik anlayışının belirlenmesi: Aydın ilinde faaliyet gösteren teknoloji marketlerinde bir uygulama

Show simple item record

dc.contributor.advisor Çakır, Fatma
dc.contributor.author Yaylagül, Şinasi
dc.date.accessioned 2016-01-29T08:35:52Z
dc.date.available 2016-01-29T08:35:52Z
dc.date.issued 2015-01-01
dc.date.submitted 2015
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=52732119&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1504
dc.description.abstract Mevcut ekonomik yapı içerisinde müşteriler daha özgür, daha bilgili, daha seçici ve daha katılımcı hale gelmektedirler. Günümüzde rekabet üstünlüğünü elde tutmak isteyen işletmeler için, müşterilerin güvenini kazanarak sadık müşteriler edinmek önemli bir rol oynamaktadır. Dolayısıyla işletmeler, müşteriler ile birebir iletişim içerisinde olan satış personelini, pazarlama etiği konusunda desteklemeli ve etik iletişim performansını arttıracak uygun koşulları sağlanmalıdırlar. Bu bağlamda satış personelinin, pazarlama etik anlayışının belirlenmesi, mevcut işletme-satış personeli-müşteri ilişkisindeki etik davranışların hangi seviyede olduğunun anlaşılması ve işletmelerin mevcut koşullara uygun önlemler alması veya uygulamadaki önlemleri geliştirmesi konusunda önem teşkil etmektedir. Tez çalışmasında, satış personelinin sosyo-ekonomik özellikleri ile etik tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Aydın il merkezi ve ilçelerinde faaliyet gösteren, kurumsallaşmış teknoloji perakendeciliği mağazalarında bir anket çalışması uygulanmıştır. Satış personelinin etik anlayışı belirlemeye yönelik tutumlara katılma oranları, likert ölçeği ile tespit edilmiştir. Satış personeline uygulanan anketler SPSS istatistik programı ile analiz edilerek, araştırma kapsamında kurulan hipotezler analiz edilmiş ve sonuçlar doğrultusunda önerilere yer verilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Customers became more free and more knowledgeable and more selective and more participants in the new economic structure. Obtain loyal customers by winning their trust plays an important role for businesses to keep the competitive advantage in their hand. Therefore, marketing ethics and suitable conditions of ethical communication performance must be improved for the sales staff. In this regard, it is important to determination the marketing ethical understanding of sales staff for understand the current level of the ethical behaviors between business-sales staff-customer and improve current ethical conditions or ethic codes. This thesis study tries to determine the relation of the socio-economic characteristics with ethical attitudes of the sales staff. A survey study applied to sales staff of the technology retail stores operating in the Aydin province and districts. Likert scale answers used to determination of participation rate to ethical attitudes of the sales staff. Surveys were analyzed using SPSS statistical software. By the results, hypothesis of the thesis study were analyzed and produced a suggestion list in line with the results. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Etik tr_TR
dc.subject Satış Personeli tr_TR
dc.subject Kişisel Satış tr_TR
dc.subject Pazarlama Etiği tr_TR
dc.subject Teknoloji Perakendeciliği tr_TR
dc.subject Ethic tr_TR
dc.subject Sales Staff tr_TR
dc.subject Personal Selling tr_TR
dc.subject Marketing Ethics tr_TR
dc.subject Technology Retail tr_TR
dc.title Satış personelinin pazarlama etik anlayışının belirlenmesi: Aydın ilinde faaliyet gösteren teknoloji marketlerinde bir uygulama tr_TR
dc.title.alternative Determination the marketing ethics of sales staff: An application of technology retail stores operating in Aydın tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account