eArşiv@Adu

Sınıf öğretmeni adaylarının dijital vatandaşlık düzeyleri ile siber zorbalık eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Çiftçi, Serdar
dc.contributor.author Sakallı, Hilal
dc.date.accessioned 2016-01-29T08:28:20Z
dc.date.available 2016-01-29T08:28:20Z
dc.date.issued 2015-01-01
dc.date.submitted 2015
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=52770649&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1498
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmeni adaylarının dijital vatandaşlık düzeyleri ile siber zorbalık eğilimlerinin belirlenmesi; adayların dijital vatandaşlık düzeyleri ile siber zorbalık eğilimleri arasındaki ilişkinin ortaya konulmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014 – 2015 eğitim öğretim yılında Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören sınıf öğretmeni adayları oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; sınıf öğretmeni adaylarının dijital vatandaşlık düzeylerini belirlemek için İşman ve Güngören (2014) tarafından geliştirilen "Dijital Vatandaşlık Ölçeği" ve siber zorbalık eğilimlerini belirlemek için Türkoğlu (2013) tarafından geliştirilen "Siber Zorbalık Tutum Ölçeği" uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının dijital vatandaşlık düzeyleri ile siber zorbalık eğilimleri arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere yapılan korelasyon analizinde, orta düzeyde, pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur (r= 0.333, p<.01). Sınıf öğretmeni adaylarının dijital vatandaşlık düzeyleri ile günlük internette harcanan süre ve algılanan internet kullanım becerisi değişkenleri arasında anlamlı farklılığın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyet, sınıf düzeyi, internet kullanım yılı değişkenleri ile dijital vatandaşlık düzeyi arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının siber zorbalık eğilimleri ile cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri arasında anlamlı farklılığın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. İnternet kullanım yılı, günlük internette harcanan süre ve algılanan internet kullanım becerisi değişkenleri ile siber zorbalık eğilimleri arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. tr_TR
dc.description.abstract The main objective of this research is defining the relationship between the digital citizenship levels and their tendencies to cyber bullying by defining their tendencies to cyber bullying and digital citizenship levels. Population of the study consists of all the primary preservice teachers of Department of Primary School Teacher Education at Adnan Menderes University in 2014-2015 academic year. As a Digital Citizenship Scale, "Cyber Bullying Attitude Scale" improved by Türkoğlu (2013) is used to define the primary presevice teachers' cyber bullying tendencies and "Digital Citizenship Scale" improved by İşman and Güngören (2014) is used to define their digital citizenship levels. It was found that there is a statistically significant medium level and positive correlation between digital citizenship levels and tendencies to cyber bullying (r= 0.333, p<.01). The research revealed significant differences between primary preservice teachers digital citizenship levels and daily usage of internet and perceived internet skills variables. Moreover, no significant difference was found between the digital citizenship levels and the variables including gender, school grade and internet usage year. The research revealed significant differences between primary preservice teachers' tendencies to cyber bullying and the gender and school grade variables. However, no significant difference was found between the cyber bullying tendency and the variables including internet usage year, daily usage of internet and perceived internet skills. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Dijital Vatandaşlık tr_TR
dc.subject Siber Zorbalık tr_TR
dc.subject Sanal Zorbalık tr_TR
dc.subject Öğretmen Adayları tr_TR
dc.subject Digital Citizenship tr_TR
dc.subject Cyber Bullying tr_TR
dc.subject Virtual Bullying tr_TR
dc.subject Preservice Teachers tr_TR
dc.title Sınıf öğretmeni adaylarının dijital vatandaşlık düzeyleri ile siber zorbalık eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative The investigation of the relation between digital citizenship levels and tendencies to cyber bullying of primary preservice teachers tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf öğretmenliği Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster