eArsiv@Adu

Restoranlarda deneyimsel pazarlama müşteri memnuniyeti üzerinde gıda hizmet endüstrilerinin etkisi : Experiemental marketing in restaurants

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yüksel, Atilla
dc.contributor.author Şahin, Duygu
dc.date.accessioned 2016-01-29T07:46:20Z
dc.date.available 2016-01-29T07:46:20Z
dc.date.issued 2015-01-01
dc.date.submitted 2015
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=53463362&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1479
dc.description.abstract Ekonomik sununun değişimiyle birlikte, tüketiciler için maldan hizmete; hizmetten deneyime doğru yönelen süreç, deneyimsel pazarlama kavramını ortaya çıkarmıştır. Mal ve hizmetleri tüketici için eşsiz, unutulmaz bir hale getirerek müşteri deneyimi yaratmayı hedefleyen deneyimsel pazarlama müşteri bağlılığı ve memnuniyeti yaratmak için önemli bir aracı olmaktadır. Müşteri memnuniyeti rakip ve ikame ürünlere karşı avantaj sağlamaktadır. Literatürde özellikle restoran alanında deneyimsel pazarlama ile yapılan ampirik çalışmalar oldukça sınırlı sayıda kalmaktadır. Konu ile ilgili yapılmış olan çalışmalar ise deneyimsel pazarlama kavramını teorik olarak incelemiş ve kavramın önemi üzerine durmuşlardır. Deneyimin boyutları ve deneyimsel faydanın restorandeneyimi esnasında müşteri memnuniyeti ve davranış niyetlerine etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilen araştırma, anket yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Yapılan veri analizleri sonucunda genel olarak deneyim boyutlarının ve deneyimsel faydanın müşteri memnuniyeti ve davranış niyetleri üzerinde etkili olduğu görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract Together with economic presentation changes, experiential marketing concept has revealed the process of for the consumers from goods to services and from services to experience for consumers. Products and services for the consumer by making a unique, memorable customer experience which aims to create experiantial marketing to create customer Lovaltv and Satisfaction is an important tool. Customer Satisfaction, provides advantaqes against competitors and substitute products. Literature studies with experiential marketing is quite limited empirical studies that have been made about the subject is explored theoretically the concept of experiential marketing and the importance of the concept are stopped. Experience the benefits of size and experiential restaurant (eating) during the experience of customer satisfaction and behavior in order to examine the impact of the research that has been performed on their intentions, the survey was carried out using the method. As a result of the data analysis in general experience, size, and experiential advantages into an impact on customer satisfaction and behavior intentions. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Deneyim tr_TR
dc.subject Deneyimsel Pazarlama tr_TR
dc.subject Memnuniyet tr_TR
dc.subject Restoran İşletmeleri tr_TR
dc.subject Experience tr_TR
dc.subject Experiential Marketting tr_TR
dc.subject Satisfaction tr_TR
dc.subject Restaurants tr_TR
dc.title Restoranlarda deneyimsel pazarlama müşteri memnuniyeti üzerinde gıda hizmet endüstrilerinin etkisi : Experiemental marketing in restaurants tr_TR
dc.title.alternative Effects of foodservice experience on customer satisfaction. tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account