eArşiv@Adu

Eğitimde başarıyı etkileyen mikro ekonomik faktörler: YGS Nazilli örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Akdede, Sacit Hadi
dc.contributor.author Şenol, Fuat
dc.date.accessioned 2016-01-29T07:30:08Z
dc.date.available 2016-01-29T07:30:08Z
dc.date.issued 2015-01-01
dc.date.submitted 2015
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=52709246&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1469
dc.description.abstract Bu araştırmada eğitim başarısını etkileyen mikro ekonomik faktörler incelenmiştir. Araştırmadaki veri seti, anket yapılarak toplanan bilgilerden oluşturulmuştur. Bu kapsamda Nazilli ilçe merkezindeki 1227 tane 12. sınıf öğrencisine anket formu uygulanmıştır. Çalışmamızda nicel değişkenler, nicel olmayan değişkenler ve yatay kesit kullanılmıştır. Bağımsız değişkenlerin fazla olması nedeniyle çoklu regresyon analizi uygulanmıştır. Analiz sonucunda elde edilen bulgulara göre, anne-babanın geliri ve eğitim düzeyinin artması, öğrencinin dershaneye gitmesi ve günlük ders çalışma süresinin artması, eğitim başarısını arttırmaktadır. Buna karşın bilgisayar, internet ve sosyal ağların kullanım sürelerinin artmasının, eğitim başarısını düşürdüğü tespit edilmiştir. Bu nedenle bilişim teknolojisi araçlarının doğru kullanılmasını sağlayarak, bu araçlardan alınacak verimin ve eğitim başarısının arttırılması bir öneri olarak sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract This study investigates the microeconomic factors affecting educational achievement or success. In the research, data set has been composed of data gathered from student surveys. In this context , survey has been applied to 1227 12th graders in Nazilli city center. In view of the usage of cross-sectional analysis and the number of non quantitative variables ,multiple regression analysis has been applied. According to the indications acquaired as the result of analysis , the income of parents has a positive effect on educational achievement. The increase in educational level of parents also boosts success. Besides , attending private courses and studying longer hours at home stimulate success. On the other hand , the increase in the hours of using computers , internet and social media decrease educational success. By enabling the proper usage of IT tools , efficiency obtained from these tools and the promotion of educational success has been made as policy recommendations. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Eğitim Başarısı tr_TR
dc.subject Mikro Ekonomik Faktörler tr_TR
dc.subject Başarıyı Etkileyen Faktörler tr_TR
dc.subject Nazilli YGS Örneği tr_TR
dc.subject Education tr_TR
dc.subject Educational Success tr_TR
dc.subject Micro Economic Factors tr_TR
dc.subject Factors Affecting Success tr_TR
dc.subject Nazilli YGS Sample tr_TR
dc.title Eğitimde başarıyı etkileyen mikro ekonomik faktörler: YGS Nazilli örneği tr_TR
dc.title.alternative Microeconomic factors affecting success in education: An example of Nazilli YGS tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster