Bu araştırmada eğitim başarısını etkileyen mikro ekonomik faktörler incelenmiştir. Araştırmadaki veri seti, anket yapılarak toplanan bilgilerden oluşturulmuştur. Bu kapsamda Nazilli ilçe merkezindeki 1227 tane 12. sınıf öğrencisine anket formu uygulanmıştır.
Çalışmamızda nicel değişkenler, nicel olmayan değişkenler ve yatay kesit kullanılmıştır. Bağımsız değişkenlerin fazla olması nedeniyle çoklu regresyon analizi uygulanmıştır. Analiz sonucunda elde edilen bulgulara göre, anne-babanın geliri ve eğitim düzeyinin artması, öğrencinin dershaneye gitmesi ve günlük ders çalışma süresinin artması, eğitim başarısını arttırmaktadır. Buna karşın bilgisayar, internet ve sosyal ağların kullanım sürelerinin artmasının, eğitim başarısını düşürdüğü tespit edilmiştir. Bu nedenle bilişim teknolojisi araçlarının doğru kullanılmasını sağlayarak, bu araçlardan alınacak verimin ve eğitim başarısının arttırılması bir öneri olarak sunulmuştur.
This study investigates the microeconomic factors affecting educational achievement or success. In the research, data set has been composed of data gathered from student surveys. In this context , survey has been applied to 1227 12th graders in Nazilli city center.
In view of the usage of cross-sectional analysis and the number of non quantitative variables ,multiple regression analysis has been applied. According to the indications acquaired as the result of analysis , the income of parents has a positive effect on educational achievement. The increase in educational level of parents also boosts success. Besides , attending private courses and studying longer hours at home stimulate success. On the other hand , the increase in the hours of using computers , internet and social media decrease educational success. By enabling the proper usage of IT tools , efficiency obtained from these tools and the promotion of educational success has been made as policy recommendations.