İşletmeler, pazardaki durumlarını korumak ve pazar paylarını artırmak için pazarlamaya dayalı çeşitli stratejilerle tüketicileri etkilemek istemektedirler. İşletmeler açısından özellikle ürün fiyatlarıyla ilgili stratejiler bu noktada önem kazanmaktadır. Çünkü fiyatlar işletme ve ürünle ilgili yeterli bilgilerin olmadığı zamanlarda tüketici algılamalarını etkileyen bir unsur olmaktadır. Bilindiği gibi yiyecek-içecek hizmet ürünleri somut özelliklerinin yanında personelin ilgisi, işletmenin tasarımı, dekoru, atmosferi vs. birçok özellikten etkilenen ve tüketicilerin ancak faydalandıkları zaman tam olarak bilgi sahibi olacakları ürünler olmaktadır. Yiyecek-içecek hizmet ürünlerinin soyut karakterli olmasıyla beraber fiyatların işletme ve ürün ile ilgili tüketici algılamaları üstündeki etkisi de düşünüldüğünde yiyecek-içecek işletmeleri için fiyat temelli stratejilerinin neden önemli olduğu anlaşılacaktır. Bu açıdan; günümüz sıkı rekabet ortamında fiyatların tüketici algılamaları üstündeki etkilerinden hareketle geliştirilen psikolojik fiyat stratejilerinin yiyecek-içecek işletmelerinde kullanılması gerekliliği söz konusu olmaktadır. Bu çalışmada; yiyecek-içecek işletmelerinde psikolojik fiyat stratejileri ayrıntılarıyla açıklanmaya ve psikolojik fiyat stratejilerinin yiyecek-içecek işletmelerinde tüketici satınalma davranışı unsurları açısından yeri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla; yiyecek içecek işletmelerinde psikolojik fiyat uygulamalarının yabancı turist algılamaları üstündeki etkisi de incelenerek yiyecek ve içecek işletmelerine psikolojik fiyat uygulamaları hakkında somut bilgiler sunulmak istenmiştir.
In order to maintain their market share and to increase their market, establishments are in the pursuit of influencing the customers through some strategies based on marketing. Strategies on pricing gain importance for establishments, for prices are of great factors that affect the perception of customers when there is no enough information on the establishments and the product. As it is known, food and beverage service products are the ones that are affected by the interests of the staff, design, atmosphere and the ambience of the establishment only when the customers can get insight and information into the nature of the product on benefiting from the product besides their tangible nature. The products of food and beverage aside from their intangible nature and considering the effect of the price on the perception of the customers, the importance of price-based strategies will be understood. In this regard, in the fierce competitive environment, psychological pricing strategies developed out of the effect of pricing on the perception of customers will be required to be used in food and beverage establishments. This study aims to put forward position of psychological pricing strategies in terms of behavior of consumer purchasing in food and beverage establishment and to explain the strategies of psychological pricing strategies in detail. To serve his purpose, the effect of psychological pricing strategies on foreign tourists will be examined and concrete findings which were obtained through this study will be tried to be presented.