eArşiv@Adu

Uluslararası seyahatlerde turistlerin çekim yerinde algıladıkları risklerin tekrar ziyaret etme niyetlerine etkileri: Alanya ilçesine yönelik bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Ege, Zehra
dc.contributor.author Çetinsöz, Burçin Cevdet
dc.date.accessioned 2016-01-26T12:15:33Z
dc.date.available 2016-01-26T12:15:33Z
dc.date.issued 2011
dc.date.submitted 2011
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32896939&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1400
dc.description.abstract Son yıllarda küresel anlamda ortaya çıkan politik, siyasi, doğal afet, sağlık ve özellikle ekonomik krizlerin en fazla etkisini gösterdiği sektörlerin başında turizm gelmektedir. Bu durum temel ekonomik geçim kaynağı turizm sektörüne bağlı olan az gelişmiş ülkeleri ekonomik anlamda oldukça olumsuz etkilemektedir. Küresel krizlerin ortaya çıkması sonucu uluslararası seyahatlere katılan turistlerin risklerden ve belirsizliklerden kaçınmak istemeleri turizm pazarlamacılarının alternatif pazarlama stratejileri üretmeye zorlamaktadır. Özellikle çekim yeri yöneticileri turistlerin algıladıkları riskleri ve etkilerini araştırmaktadırlar. Bu araştırma Akdeniz'de tatil turizmi için ciddi bir pazar payı bulunan Antalya ilinin Alanya ilçesine gelen yabancı turistlerin tatilleri sürecinde algıladıkları risk seviyelerini tespit etmeye çalışılmış ve etkileri ölçülmüştür. Araştırma 2010 yılının Temmuz ve Ağustos aylarında Alanya ilçesinde 559 kişiye uygulanmıştır. Araştırmada algılanan risklerin ve risk azaltma stratejilerinin faktör analizleri ve hipotezlerin ölçümü için t testi, varyans analizi, korelasyon ve regresyon analizleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların Alanya hakkındaki risk seviyeleri tespit edilmiş ve tekrar ziyaret niyetlerine etkileri ölçülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract Tourism is the sector on which the global effects in politics, natural disasters, health and especially economic crisis may ocur. This situation affects negatively the economy of the underdeveloped countries whose main income is from tourism. The intentions of the international tourists who want to avoid the risks and uncertainy force the tourism marketing personnel to produce alternative marketing strategies. Especially the directors of destinations search for the tourists ' perceived risks and their effects. In this research the perceived risks of the tourists who come to Alanya district of Antalya which has a serious marketing of holiday tourism in Mediterrance Region have been tried to be designated and the effects have been measured. The questionairre research was applied to 559 people in Alanya in july and august 2010. In the research, t test, variance analysis, correlation and regression analysis were applied for factor analysis of perceived risks and the strategies of risk reduce and for the hypothesis measure. In the conclusion, the risk level in Alanya for participants have been designated and their effects on the tourists ' revisit intentions have been measured. tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Antalya-Alanya tr_TR
dc.subject Cazibe Modelleri tr_TR
dc.subject Gravity Models tr_TR
dc.subject Pazarlama tr_TR
dc.subject Marketing tr_TR
dc.subject Risk Algılaması tr_TR
dc.subject Risk Perception tr_TR
dc.subject Seyahat tr_TR
dc.subject Travel tr_TR
dc.subject Turistler tr_TR
dc.subject Tourists tr_TR
dc.subject Turizm tr_TR
dc.subject Tourism tr_TR
dc.subject Turizm Pazarlaması tr_TR
dc.subject Tourism Marketing tr_TR
dc.subject Turizm Sektörü tr_TR
dc.subject Tourism Sector tr_TR
dc.subject Uluslararası Turizm tr_TR
dc.subject International Tourism tr_TR
dc.title Uluslararası seyahatlerde turistlerin çekim yerinde algıladıkları risklerin tekrar ziyaret etme niyetlerine etkileri: Alanya ilçesine yönelik bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative The effects of the risks perceived by tourists in destinations during international trips on their revisit intentions: A research on Alanya district tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster