eArsiv@Adu

Otel işletmelerinde örgütsel öğrenme ve bilgi paylaşımının hizmet inovasyon performansına etkisi: Kuşadası 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.advisor Çolakoğlu, Ülker
dc.contributor.author Ayazlar, Gökhan
dc.date.accessioned 2016-01-25T07:05:02Z
dc.date.available 2016-01-25T07:05:02Z
dc.date.issued 2012
dc.date.submitted 2012
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=53747734&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1336
dc.description.abstract Değişen müşteri beklentilerine zamanında cevap verebilmek ve rakiplerinden farklı yönlerini göstererek tercih edilen olmak, otel işletmelerinin gelecek planlamalarındaki en önemli başarı ölçütlerindendir. Bu yönüyle otel işletmeleri için sundukları hizmetlerdeki inovasyon çalışmaları hayati bir önem taşımaktadır. Otel işletmelerinin iç dinamikleri ve ikliminin bu inovasyon çalışmalarının performansında etkili olacağı açıktır. Önceki çalışmalarda otel işletmelerinde inovasyon ve hizmet inovasyon peformansına yönelik araştırmaların yeterli olmadığı görülmektedir. Bu çalışmanın ana amacı Kuşadası'nda faaliyet gösteren 5 yıldızlı otel işletmelerinin hizmet inovasyon çalışmalarının performansında örgütsel öğrenme ve bilgi paylaşımının etkisini araştırmaktır. Ayrıca otel çalışanlarının demografik özelliklerinin hizmet inovasyon performansı üzerinde farklılık gösterip göstermediği de incelenmiştir. Çalışmada birincil ve ikincil verilerden yararlanılmıştır. Birincil verilerin elde edilmesi için anket tekniği kullanılmıştır. Bu çalışma amaçları doğrultusunda dört bölüm halinde hazırlanmıştır. Birinci bölümde araştırmaya ait genel bilgiler verilmiştir. İkinci ve üçüncü bölümlerde kuramsal çerçeve çizilmiştir. İkinci bölüm hizmet inovasyon performansı ile ilgilidir. Üçüncü bölümde örgütsel öğrenme ve bilgi paylaşımı kavramları açıklanmıştır. Son bölüm ise Kuşadası'ndaki 5 yıldızlı otel çalışanlarından elde edilen birincil verilerin, çalışma kapsamında ele alınan kavramlar arası ilişkilerin araştırılmasında kullanılması ve istatistiksel açıdan değerlendirilerek bulguların sunulmasından oluşmaktadır. Elde edilen sonuçlar otel işletmelerinde öğrenme yönlülüğün ve çalışanlar arasındaki bilgi paylaşımının hizmet inovasyon performansı üzerindeki olumlu yöndeki etkisini açıkça göstermektedir. Ayrıca çalışanların demografik özellikleri, istatistiksel açıdan taşıdıkları anlamlı farklılıklarla, çalışmanın dikkat çekici bulguları arasında yer almaktadır. Çalışma sonuçlarının, otel işletmelerinde inovatif bir iklimin oluşturulmasında otel yöneticilerine ve ilgili literatüre katkıda bulunması beklenmektedir. tr_TR
dc.description.abstract One of the most important success criterion of hotel managements' future plannings are to response variable customer expectations in time and be preferred by showing differences from the competitors. From this aspect, the innovation for hotel management's service is crucial. It's obvious that hotel management internal dynamics and organizational climate will be effective on this innovation studies. It's seen that limited research about innovation and service innovation performance at hotel management has been carried out. This research aims at exploring the effects of organizational learning and knowledge sharing on service innovation performance at 5 stars hotels in Kuşadası. In addition, whether the hotel employees' demographic features differ from service innovation performance has been investigated. Primary and secondary data are used in this research. Questionnare technique has been used to gather primary data. This research consists of four sections. General information about the research has been presented in the first section. Theoretical framework has been drawn out at second and third sections. The second section deals with service innovation performance. The third section explains organizational learning and knowledge sharing concepts. The final section consists of using primary data which gathered from the 5 stars hotels' employees in Kuşadası to research relationships between the study's concepts and to present the findings that evaluated statistically. Findings have clearly shown that organizational learning orientation and knowledge sharing among hotel employees have positive effects on service innovation performance. Also, the employees' demographic features which have significant differences are involved in notecable findings in the research. It's expected that the findings of this study will contribute to hotel managers and the literature to create innovative climate at hotel managements. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Hizmet İnovasyon Performansı tr_TR
dc.subject Örgütsel Öğrenme tr_TR
dc.subject Bilgi Paylaşımı tr_TR
dc.subject Otel İşletmeciliği tr_TR
dc.title Otel işletmelerinde örgütsel öğrenme ve bilgi paylaşımının hizmet inovasyon performansına etkisi: Kuşadası 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative The effect of organizational learning and knowledge share on service innovation performance at hotel managements: A study of 5 stars hotels in Kuşadası tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account