eArşiv@Adu

İlköğretim 7.sınıf öğrencilerinin bilişsel stillerinin karşılaştırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Saracaloğlu, Asuman Seda
dc.contributor.author Candar, Mehmet Kazım
dc.date.accessioned 2016-01-22T11:13:01Z
dc.date.available 2016-01-22T11:13:01Z
dc.date.issued 2012
dc.date.submitted 2012
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=52652641&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1321
dc.description.abstract Araştırmanın amacı ilköğretim 7.sınıf öğrencilerinin bilişsel stillerinin çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılmasıdır. Çalışma genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeline göre desenlenmiştir. Eldeki araştırmanın çalışma örneklemini Aydın Merkez ilçedeki üç alt, üç orta ve üç üst sosyo ekonomik düzeydeki 9 ilköğretim okulunun toplam 301 (147 kız, 154 erkek) 7.sınıf öğrencisi öğrenci oluşturmaktadır. Öğrenci seçimi, sınıf ve öğrenci sayıları baz alınarak rastgele örneklem yöntemi ile yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Oltman, Raskin ve Witkin (1971) tarafından geliştirilen ve geçerlik, güvenirlik çalışmaları Güler Okman (1979) tarafından yapılan Gizlenmiş Şekiller Grup Testi ve öğrenci kişisel bilgi formu ile kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistiğin yanı sıra Kolmogorov ' Smirnov, Man Witney-U Testi, Kruskall Wallis testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; ilköğretim 7.sınıf öğrencilerinin bilişsel stillerinin cinsiyetlerine, öğrenim görmekte oldukları okulların sosyo ' ekonomik düzeylerine, anne meslek ve baba meslek durumlarına, SBS puanlarına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar içerdikleri görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract The aim of the study is to compare the cognitive styles of 7th grade students in terms of various variables. In this study, correlational research method was performed. The sample consists of 301 students from 9 different primary education schools in 3 different socioeconomic levels in accordance with the dispersion of the universe by random sampling method in central district of Aydın. In this study, reliability and validity studies performed by Oltman, Raskin and Witkin (1971), group embedded figures test performed by Güler Okman were used as data gathering instrument. Other data were gathered with student personal information form. In data analysis, besides descriptive statistics, Kolmogorov-Smirnov, Man Witney-U Test and Kruskal Wallis test were also used. According to the findings of the study, it was observed that the cognitive styles of 7th grade primary education students, contains statistically significant differences in terms of gender, socioeconomic level of schools they are studying in, occupational group of their parents (mother and father), marks of placement tests. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Bilişsel Stil tr_TR
dc.subject Alan Bağımlı tr_TR
dc.subject Alan Bağımsız tr_TR
dc.subject İlköğretim Öğrencileri tr_TR
dc.subject Cognitive Style tr_TR
dc.subject Field Dependence tr_TR
dc.subject Field Independence tr_TR
dc.subject Primary School Students tr_TR
dc.title İlköğretim 7.sınıf öğrencilerinin bilişsel stillerinin karşılaştırılması tr_TR
dc.title.alternative The comparison of cognitive styles of 7th grade students tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster