eArşiv@Adu

Kubaşık okuma yazma dinleme ve konuşma tekniğinin ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve İngilizce dersine ilişkin tutumlarına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Akar Vural, Ruken
dc.contributor.author Güreş, Günay
dc.date.accessioned 2016-01-22T07:26:18Z
dc.date.available 2016-01-22T07:26:18Z
dc.date.issued 2008-01-01
dc.date.submitted 2008
dc.identifier.uri http://adumilas.adu.edu.tr/web/catalog/info.php?idx=32906434&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1279
dc.description.abstract Bu deneysel araştırmada, kubaşık okuma yazma dinleme ve konuşma tekniğinin ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin İngilizce dersinin 'My weekly Schedule', 'Timetables', ' Birthdays', 'Food and Drinks', 'Seasons', ünitelerine ilişkin akademik başarıları ve İngilizce dersine ilişkin tutumlarına etkisi sınanmıştır. Araştırma 2007-2008 eğitim yılının bahar yarı yılında Aydın il merkezinde bulunan resmi bir ilköğretim okulunda yapılmıştır. Araştırma iki deney iki kontrol grubunda bulunan toplam 129 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. On hafta süren araştırmada, dersler deney gruplarında kubaşık okuma yazma dinleme ve konuşma tekniği ile kontrol gruplarında ise ilköğretim dördüncü sınıf İngilizce programında yer alan etkinliklere göre işlenmiştir. Ölçme aracı olarak deney ve kontrol gruplarına 'İngilizce Dilbilgisi Başarı Testi', 'Okuduğunu Anlama Testi', 'Dinlediğini Anlama Testi' ve 'İngilizce Dersine İlişkin Tutum Ölçeği' öntest-sontest olarak uygulanmıştır. Ayrıca araştırmanın başında öğrenciler hakkında bilgi edinmek amacıyla 'Kişisel Bilgiler Formu' kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama araçlarından elde edilen verilerin çözümleri SPSS (11.5) paket programından yararlanılarak gerçekleştirilmiştir. Grupların akademik başarı testlerinin puanları ve tutum puanları arasında farklılaşma olup olmadığını belirlemek için kovaryans analizi, farklılaşmanın yönünü belirlemek için Bonferroni ikili karşılaştırmalar testi kullanılmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi olarak p<.05 olarak alınmıştır. Sonuç olarak, dilbilgisi başarı testinden elde edilen son test puanları ve İngilizce dersine ilişkin tutum ölçeği puanları açısından deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Okuduğunu ve dinlediğini anlama testlerinden elde edilen puanlar açısından deney ve kontrol grupları arasında birinci deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. tr_TR
dc.description.abstract In this experimental study, the effect of cooperative reading writing listening and speaking technique on elementary forth grade students' academic achievement and their attitudes towards English course were investigated. The study was conducted at a public elementary school in the center of Aydın in 2007-2008 academic years. The participants of the study were 129 students that were divided in two experimental and two control groups. In the study which was lasted 10 weeks, cooperative reading writing listening and speaking technique was used in experimental groups and activities in the forth grade English Curriculum were used in the control groups. The measurement instruments which were 'Grammar Test', 'Reading Comprehension Test', 'Listening Comprehension Test' and 'Attitude Scale Toward English Course' were given as a pre-test and post-test. In the beginning of the research, 'Personal Information Form' was given to find out the characteristics of the experimental and control groups. In the study, the data obtained by 'Grammar Test', 'Reading Comprehension Test', 'Listening Comprehension Test' and 'Attitude Scale Toward English Course' were operated by statistics computer program SPSS 11.5. Covariance analysis is used to find out if there was a meaningful difference. The level of significance was considered as p<.05. As a result, there was no statistically significant difference between experimental and control groups in terms of 'Grammar Test' and 'Attitude Scale Toward English Course' scores. Findings from 'Reading Comprehension Test', 'Listening Comprehension Test' indicated that there was a significant difference among experimental groups and control groups. The difference was found between the first experimental group and the second control group after making Bonferroni multiple comparison tests. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Akademik Başarı tr_TR
dc.subject Academic Success tr_TR
dc.subject Dinleme tr_TR
dc.subject Listening tr_TR
dc.subject Konuşma tr_TR
dc.subject Speaking tr_TR
dc.subject Kubaşık Öğrenme tr_TR
dc.subject Cooperative Learning tr_TR
dc.subject Yabancı Dil Öğretimi tr_TR
dc.subject Foreign Language Learning tr_TR
dc.subject Yazma tr_TR
dc.subject Hand Kerchief tr_TR
dc.subject Öğrenci Tutumu tr_TR
dc.subject Student Attitudes tr_TR
dc.subject İlköğretim Öğrencileri tr_TR
dc.subject Primary Education Students tr_TR
dc.subject İngilizce tr_TR
dc.subject English tr_TR
dc.subject İngilizce Dersi tr_TR
dc.subject English Lessons tr_TR
dc.title Kubaşık okuma yazma dinleme ve konuşma tekniğinin ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve İngilizce dersine ilişkin tutumlarına etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of cooperative reading writing listening and speaking technique on elelmentary school fourth grade students' academic achievement and attitudes towards English course tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR15064 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster