eArsiv@Adu

Destinasyon tanıtımında resmi web siteleri: Türkiye'nin rakip destinasyonlarının web sitelerinin değerlendirilmesine yönelik bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tanrısevdi, Abdullah
dc.contributor.author Duran, Nüket
dc.date.accessioned 2016-01-22T07:24:31Z
dc.date.available 2016-01-22T07:24:31Z
dc.date.issued 2008-01-01
dc.date.submitted 2008
dc.identifier.uri http://adumilas.adu.edu.tr/web/catalog/info.php?idx=32897520&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1277
dc.description.abstract Seyahat edenler için internet kullanımı giderek yaygınlaşmış ve seyahat hizmetlerinin online satışı, en başarılı e-ticaret şekli olmuştur. Müşterilerin, destinasyon tanıtım sitesinde, görmek istediklerinin tam olarak anlaşılması ve temin edilmesi; pazarlama çabalarını destekleyerek, efektif hale getirmiştir. Çalışma rekabet içerisindeki dört destinasyon sitesinin, kullanıcı bakış açısından değerlendirilmesi üzerinde durmaktadır. Araştırma, Kuşadası (Türkiye) örnek alan seçilerek iki aşamada yürütülmüş ve anket yöntemi kullanılarak tamamlanmıştır. İlk aşama İngiliz turistleri içermektedir ve ikinci aşamada diğer milletler örneklem olarak alınmıştır. Araştırmada 100 katılımcıdan 400 anket toplanmıştır. Veriler t-test ve ANOVA tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar İspanya ve Yunanistan tanıtım sitelerinin rakiplerine nazaran daha efektif olduğunu ortaya koymuştur. Araştırma, site kullanıcılarının memnuniyetinin artırılması amacıyla, destinasyon yöneticilerine uygulaması gerekenlerin tavsiye edilmesiyle sonuçlandırılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Website using is now increasingly common for visitors and purchasing online travel products has become the most successful business e-commerce. Understanding and providing what the customers want from a destination's website is crucial as to assist in making marketing efforts more effective. The study emphasizes the evaluation of four competing destinations' websites from the user's perspective. The research was carried out through a questionnaire in Kusadasi ' Turkey. It was conducted in two stages. British tourists were involved in the first stage and other nations were sampled in the second stage. Four hundred questionnaires were collected from one hundred participants. The data were analyzed using analysis, t-test and ANOVA. The results indicated official websites of Spain and Greece were rated as more effective than their competitors. Study concludes by recommending a number of actions, which destination managements need to include in their websites increasing satisfaction. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Turizm tr_TR
dc.subject Tourism tr_TR
dc.title Destinasyon tanıtımında resmi web siteleri: Türkiye'nin rakip destinasyonlarının web sitelerinin değerlendirilmesine yönelik bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative The offical website to introduce of destination: An evaluation research on offical websites of Turkey's competing destinations tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account