eArşiv@Adu

Eğitimde dramada uzman rolü yaklaşımı ve İngilizce öğretimi: ilköğretim dördüncü sınıf öğrencileri üzerine bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Akar Vural, Ruken
dc.contributor.author Çelen, İmge
dc.date.accessioned 2016-01-21T12:36:39Z
dc.date.available 2016-01-21T12:36:39Z
dc.date.issued 2008
dc.date.submitted 2008
dc.identifier.uri http://adumilas.adu.edu.tr/web/catalog/info.php?idx=53182701&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1220
dc.description.abstract Bu araştırma, eğitimde dramada Dorothy Heathcote'un geliştirmiş olduğu 'Uzman Rolü Yaklaşımı'nın yabancı dil öğretimindeki etkilerini incelemek, bu yaklaşımın 'Senaryo Temelli Öğrenme' ve Vygotsky'nin Sosyo-Kültürel Kuramı ile ortak yönlerini, kuramsal bir çerçevede ele almak amacıyla yapılan deneysel bir çalışmadır. Araştırma 2007'2008 eğitim yılının bahar yarıyılında Aydın ili Nazilli ilçesinde bulunan resmi bir ilköğretim okulunda yapılmıştır. Araştırma bir deney ve bir kontrol grubunda bulunan toplam 97 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Sekiz hafta süren araştırmada, dersler deney grubunda 'Uzman Rolü Yaklaşımı'na dayalı drama yöntemi temelinde hazırlanan etkinlikleri ile kontrol gruplarında ise ilköğretim dördüncü sınıf İngilizce programında yer alan etkinliklere göre işlenmiştir. Ölçme aracı olarak deney ve kontrol grubuna 'İngilizce Başarı Testi' öntest-sontest olarak uygulanmıştır. Ayrıca araştırmanın başında öğrenciler hakkında bilgi edinmek amacıyla 'Kişisel Bilgiler Formu' kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama araçlarından elde edilen verilerin çözümleri SPSS (11.5) paket programından yararlanılarak gerçekleştirilmiştir. Grupların akademik başarı testlerinin puanları arasında farklılaşma olup olmadığını belirlemek için kovaryans analizi testi kullanılmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi p<.01 olarak alınmıştır. Sonuç olarak, 'Uzman Rolü Yaklaşımı' temelinde geliştirilmiş olan etkinliklerin, İngilizce dersi akademik başarıları üzerine olumlu etkisinin olduğu görülmüştür. Genel olarak başarı puanları incelendiğinde, deney ve kontrol grupları arasında deney grubu lehine anlamlı farklar bulunmuştur. tr_TR
dc.description.abstract This experimental study analyses the effects of the approach of 'Mantle of the Expert' by Dorothy Heathcote in drama in education on English language teaching. This study also suggests a theoretical framework of the similarities of this approach and 'Scenerio Based Learning' and Vygotsky's 'Socio-cultural Theory'. The study was conducted at a public elementary school in Nazilli -district of Aydın- in 2007-2008 academic years. The participants of the study were 97 students that were divided in an experimental group and a control group. In the study which was lasted in 8 weeks, the drama activities based on the 'Mantle of the Expert' approach was used in experimental group and activities in the forth grade English Curriculum were used in the control group. The measurement instrument 'English Language Achievement Test' was given as a pre-test and post-test. In the beginning of the research, 'Personal Information Form' was given to find out the characteristics of the experimental group and control group. In the study, the data obtained by 'English Language Achievement Test' was operated by statistics computer program SPSS 11.5. Covariance analysis was used to find out if there was a meaningful difference. The level of significance was p<.01. As a result, it was found out that the drama activities based on the 'Mantle of the Expert' approach in English language teaching had a positive effect on the academic achievement of the students. On the whole, after achievement points were analyzed it was found out that there were significant results in favor of experimental group. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Uzman Rolü Yaklaşımı tr_TR
dc.subject Mantle of The Expert Approach tr_TR
dc.title Eğitimde dramada uzman rolü yaklaşımı ve İngilizce öğretimi: ilköğretim dördüncü sınıf öğrencileri üzerine bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative Mantle of the expertapproach in education in drama and English language teaching: A study on the fourth grade ellementary school students tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster