eArşiv@Adu

Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme ve ders çalışma stratejileri ile başarıları arasındaki ilişki

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Saracaloğlu, Asuman Seda
dc.contributor.author Dural, Songül
dc.date.accessioned 2016-01-21T12:34:03Z
dc.date.available 2016-01-21T12:34:03Z
dc.date.issued 2008
dc.date.submitted 2008
dc.identifier.uri http://adumilas.adu.edu.tr/web/catalog/info.php?idx=52652668&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1216
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı 2006- 2007 eğitim-öğretim yılında öğretmen adaylarının öğrenme ve ders çalışma stratejileri ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Adnan Menderes Üniversitesi, Muğla Üniversitesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi'nin Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü'nün 1. ve 4. sınıflarında öğrenim gören toplam 589 öğrenci arasından oranlı örnekleme yöntemi ile seçilen 300 öğrenci örneklemde yer almıştır. Araştırmanın verileri, öğrencilerin kişisel özelliklerini içeren sorulardan oluşturulmuş Kişisel Bilgi Formu ve Weinstein, Schulte ve Palmer (1987) tarafından geliştirilen, Köymen (1990) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılan (alfa katsayısı .96) Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri Envanteri ile elde edilmiştir. Bulguların değerlendirilmesinde; yüzdelik, tek yönlü varyans analizi, bağımsız örneklemler t-testi, Scheffe, Dunnett's C testleri kullanılmış ve Pearson katsayıları hesaplanmıştır. Araştırma sonucuna göre; öğretmen adaylarının akademik başarıları sınıflara, cinsiyete, yaş gruplarına, mezun olunan lise türlerine, mezun olunan lise bölümlerine ve düzenli ders çalışma durumlarına göre istatistiksel olarak p<.05 düzeyinde anlamlı bir biçimde farklılaşmaktadır. Diğer yandan öğretmen adaylarının akademik başarıları üniversitelere, bölümü tercih etme sıralarına, ders çalışılan yere ve sınav öncesi ders çalışma durumlarına göre farklılaşmamaktadır. Ayrıca öğrencilerin öğrenme ve ders çalışma stratejileri, ders çalışılan yere göre istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık göstermezken, üniversite, sınıf, cinsiyet, yaş grubu, mezun olunan lise türü, mezun olunan lise bölümü, bölümü tercih sırası, düzenli ders çalışma durumu ve sınav öncesi çalışma durumu açısından anlamlı (p<.05) bir biçimde değişmektedir. Bunun yanı sıra öğretmen adayları öğrenim gördüğü üniversite, cinsiyet ve sınıf değişkenleri açısından ayrı ayrı ele alındığında kullandıkları öğrenme ve ders çalışma stratejileri ile ÖSS puanları, lise diploma ortalamaları ve akademik başarı puanları arasında anlamlı ancak düşük düzeyde ilişkiler olduğu saptanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The main purpose of this study is to examine the relation between learning and study strategies and academic achievement of preservice teachers in the academic semester of 2006-2007. 300 students were selected for the reason of taking apart in the sample of the study through ratio sampling method among 589 first and fourth year students in the Faculty of Education of Adnan Menderes University, Muğla University and Dokuz Eylül University. Data was obtained by personal information form, which contains questions about students' personal qualifications and Learning, and Study Strategies Inventory (LASSI) which was developed by Weinstein, Schulte and Palmer (1987) and examined for its validity and reliability by Köymen. Croanbach Alpha coefficient was found .96 for the Inventory. Percentage, one way Anova, independent samples t- test, Scheffe, Dunnett's C tests were used and Pearson coefficients were calculated for the evaluation of findings. As a result of the study; It was found a significant difference (p<.05) among preservice teachers academic achievement ,their sex, age groups, graduated high school type, graduated high school department and regular studying activities. On the other hand, there was no significant difference found among preservice teachers academic achievement, attended university, their sequence of department preferences ,their study areas and studying situations before exams. Moreover, while it was found no significant difference between preservice teachers learning and study strategies and their study areas; there was significant difference (p<.05) was found among attended university, their class, sex, age groups, graduated high school type, graduated high school department, their sequence of department preferences, regular studying activities and studying situation before exams. It was also found a low significant difference among learning and study strategies, OSS scores, high school degrees and academic achievement scores, when considered separately in terms of preservice teachers' attended university, sex and class level variables. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme ve ders çalışma stratejileri ile başarıları arasındaki ilişki tr_TR
dc.title.alternative The relation between learning and study strategies and academic achievement of preservice teachers tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster