eArşiv@Adu

Köken ülke faktörünün satın alma davranışlarına etkisi Aydın ilinde bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Doğaner, Mustafa
dc.contributor.author Ünal, Deniz
dc.date.accessioned 2016-01-21T12:07:19Z
dc.date.available 2016-01-21T12:07:19Z
dc.date.issued 2011-01-01
dc.date.submitted 2011
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32913214&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1203
dc.description.abstract Küresellesme süreci ile birlikte dünya giderek daha da küçülen bir yerel pazar haline gelmis ve ülkeler arasındaki fiziki sınırlar pazarlama ve uluslararası ticaret baglamında kaybolmaya ve anlamını yitirmeye baslamıstır. Dünyanın herhangi bir yerinde icat edilen yeni bir ürün çok kısa sayılabilecek bir zaman diliminde dünya üzerindeki tüm tüketici kitlelerine kolayca ulastırılabilmektedir. Bu nedenle tüketiciler yerli ve yabancı birçok farklı ürün ile karsı karsıya gelmektedirler. Günümüz pazarlama anlayısının temelinde tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini önceden bilerek bu dogrultuda hareket etmek yatmaktadır. Bu nedenle tüketicilerin nasıl tatmin olabilecegini bilmek isletmelere rekabet avantajı saglayacaktır. Tüketici satın alma kararını etkileyen birçok faktör vardır ve köken ülke faktörü bunlardan sadece bir tanesidir. Özellikle Türkiye pazarlarında oldukça yaygın olarak bulunan, yabancı kökenli ürünlerin tüketiciler tarafından degerlendirilmesinde köken ülke etkisinin etkili olup olmadıgının bilinmesi pazarlama ve satıs faaliyetlerinin planlanması açısından önem tasımaktadır. Bu çalısma da Aydın ili tüketicilerinin satın alma davranıslarında köken ülke faktörüne önem verip vermedikleri incelenmistir tr_TR
dc.description.abstract The process of globalization the world has become more and more shrinking local market with a physical borders between countries in the context of marketing and international trade began to disappear and lose the meaning. Anywhere in the world, invented a new product can be considered too short a time period, the consumer audiance can easily or sent all over the world. For that reason, consumers are faced with many different products come from foreign and domestic. Marketing concept based on today’s needs and desires of consumers to move in this direction lies in knowing in advance. To know how to satisfy consumers provide competitive advantage for businesses. There are many factors affecting consumer purchase decision factor and the country origin is only one of them. Especially, the products of foreign origin are commonly found in particular Turkey markets, country of origin effect of the evaluation by consumers to know whether there is effective planning is important in terms of marketing and sales activities. In this study, while the purchasing behaviour the country of origin is important or not for consumers who are living in Aydın, is analyzed. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Köken Ülke tr_TR
dc.subject Etnosentrizm tr_TR
dc.subject Satın Alma Davranısı tr_TR
dc.subject Tüketici Davranısı tr_TR
dc.subject Country of Origin tr_TR
dc.subject Ethnocentrism tr_TR
dc.subject Purchasing Behaviour tr_TR
dc.subject Consumer Behaviours tr_TR
dc.title Köken ülke faktörünün satın alma davranışlarına etkisi Aydın ilinde bir uygulama tr_TR
dc.title.alternative Effect of origin country factor to purchasing attitude: An application in Aydın province tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster