Küresellesme süreci ile birlikte dünya giderek daha da küçülen bir yerel pazar haline
gelmis ve ülkeler arasındaki fiziki sınırlar pazarlama ve uluslararası ticaret baglamında
kaybolmaya ve anlamını yitirmeye baslamıstır. Dünyanın herhangi bir yerinde icat edilen yeni
bir ürün çok kısa sayılabilecek bir zaman diliminde dünya üzerindeki tüm tüketici kitlelerine
kolayca ulastırılabilmektedir. Bu nedenle tüketiciler yerli ve yabancı birçok farklı ürün ile
karsı karsıya gelmektedirler.
Günümüz pazarlama anlayısının temelinde tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini önceden
bilerek bu dogrultuda hareket etmek yatmaktadır. Bu nedenle tüketicilerin nasıl tatmin
olabilecegini bilmek isletmelere rekabet avantajı saglayacaktır. Tüketici satın alma kararını
etkileyen birçok faktör vardır ve köken ülke faktörü bunlardan sadece bir tanesidir.
Özellikle Türkiye pazarlarında oldukça yaygın olarak bulunan, yabancı kökenli
ürünlerin tüketiciler tarafından degerlendirilmesinde köken ülke etkisinin etkili olup
olmadıgının bilinmesi pazarlama ve satıs faaliyetlerinin planlanması açısından önem
tasımaktadır. Bu çalısma da Aydın ili tüketicilerinin satın alma davranıslarında köken ülke
faktörüne önem verip vermedikleri incelenmistir
The process of globalization the world has become more and more shrinking local
market with a physical borders between countries in the context of marketing and
international trade began to disappear and lose the meaning. Anywhere in the world, invented
a new product can be considered too short a time period, the consumer audiance can easily or
sent all over the world. For that reason, consumers are faced with many different products
come from foreign and domestic.
Marketing concept based on today’s needs and desires of consumers to move in this
direction lies in knowing in advance. To know how to satisfy consumers provide competitive
advantage for businesses. There are many factors affecting consumer purchase decision factor
and the country origin is only one of them.
Especially, the products of foreign origin are commonly found in particular Turkey
markets, country of origin effect of the evaluation by consumers to know whether there is
effective planning is important in terms of marketing and sales activities. In this study, while
the purchasing behaviour the country of origin is important or not for consumers who are
living in Aydın, is analyzed.