eArsiv@Adu

Hızlı okuma tekniğinin sekizinci sınıf öğrencilerinin okuma hızlarına ve okuduğunu anlama düzeylerine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Saracaloğlu, Asuman Seda
dc.contributor.author Dedebali, Nurhak Cem
dc.date.accessioned 2016-01-21T08:47:23Z
dc.date.available 2016-01-21T08:47:23Z
dc.date.issued 2008
dc.date.submitted 2008
dc.identifier.uri http://adumilas.adu.edu.tr/web/catalog/info.php?idx=52652491&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1175
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı, hızlı okuma tekniklerinin ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin okuma hızlarına ve okuduğunu anlama düzeyine etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2006-2007 eğitim öğretim yılın ilk yarıyılında İzmir ili Karşıyaka ilçesindeki bir devlet ilköğretim okulunun dört sınıfında öğrenim gören 48 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. İki deney iki kontrol grubunun yer aldığı çalışmada deney gruplarında ilköğretim Türkçe ders programında yer alan etkinliklerin yanı sıra hızlı okuma teknikleriyle, kontrol gruplarında ilköğretim Türkçe ders programında yer alan etkinlikler işlenmiştir. Deney gruplarına 6 haftalık uygulama yapılmıştır. Araştırma verileri okuma hızı ölçümleri ve okuduğunu anlama testi aracılığı ile toplanmıştır. Veri toplama araçları deneysel işlemler öncesi öntest olarak, deneysel işlemler sonrası sontest olarak ve deneysel işlemlerin tamamlanmasından on iki hafta sonra kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen verilerin frekans yüzde dökümü hesaplanmış, çözümlemeleri SPSS 11.5 paket programlarından yararlanılarak gerçekleştirilmiştir. Gruplar arasında deneysel uygulama öncesinde anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemek için Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Grupların okuma hızı puanları ve okuduğunu anlama puanları arasında farklılaşma olup olmadığını belirlemek için kovaryans analizi, farklılaşmanın yönünü belirlemek için Bonferroni ikili karşılaştırmalar testi kullanılmıştır. Sonuçların yorumlanmasında p= .05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda hızlı okuma tekniklerinin öğrencilerin okuma hızlarına ve okuduğunu anlama düzeylerine olumlu etkilerinin olduğu görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract The main purpose of this research is to find out the effects of rapid reading techniques on the eight graders' reading speed and levels of reading comprehensiom in primary school. The sample studying group consists of 48 eighth grade primary school students who attended a state school in the first term of 2006-2007 academic year at Karşıyaka town of Izmir. There are four groups in this research; two of them are assigned as experiment groups and the other two are assigned as control groups. Besides primary school Turkish Language curriculum, rapid reading techniques were carried out in the experiment groups during six weeks, while the control groups only have had the Turkish Language curriculum. Research data has been gathered by reading speed and reading comprehension tests. The data gathering materials were carried out as a pre-test before the experimental activities, as a post-test after the experimental activities. Finally, they were carried out as a retention test after twelve weeks, when the experimental process was completed. The data analysis, which was collected by the materials was made by SPSS (version 11.5). A Kruskal Wallis test is used so as to determine if there is a meaningful difference between the groups before the experimental application. A covarience analyisis was used to find out any difference between the reading speed points and reading comprehension points. On the other hand, a Bonferonni comparison test was performed to determine the direction of change. p= .05 was accepted as meaningfulness level for commenting on the conclusions. The results of the analysis has showed that rapid reading techniques have positive effects on the students' reading speeds and comprehension levels. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okuma tr_TR
dc.subject Okuma Hızı tr_TR
dc.subject Okuduğunu Anlama tr_TR
dc.subject Hızlı Okuma Tekniği tr_TR
dc.subject Reading tr_TR
dc.subject Reading Speed tr_TR
dc.subject Reading Comprehension Strategies tr_TR
dc.subject Rapid Reading Techniques tr_TR
dc.title Hızlı okuma tekniğinin sekizinci sınıf öğrencilerinin okuma hızlarına ve okuduğunu anlama düzeylerine etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effects of rapid reading technique on the eighth graders reading speed and levels of reading comprehension tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account