eArşiv@Adu

İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin "nokta, doğru, doğru parçası, ışın ve düzlem" konularında sahip oldukları kavram yanılgıları ve bu yanılgı nedenlerinin belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Türkoğlu, Adil
dc.contributor.author Kiriş, Başak
dc.date.accessioned 2016-01-21T08:22:41Z
dc.date.available 2016-01-21T08:22:41Z
dc.date.issued 2008-01-01
dc.date.submitted 2008
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=33496723&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1167
dc.description.abstract Bu çalışmada ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin 'Nokta, Doğru, Doğru Parçası, Işın ve Düzlem' konularında sahip oldukları kavram yanılgıları ve bu yanılgılara temel olan düşünme biçimleri belirlenmeye çalışılmıştır. Düşünme biçimleri TIMSS 1999 ve PISA 2003 Raporları'nın geometri alt boyutuyla ilgili sonuçlarıyla karşılaştırılmıştır. Öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgıları çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Çalışmada kullanılan veri toplama yöntemleri, kavram yanılgılarını tespit etmek amacıyla hazırlanan teşhis testinden oluşmuştur. Teşhis testinde yanılgıları ölçmek amacıyla sorular yer almış ve olası kavram yanılgılarına sebep olan düşünme biçimlerini öğrenmek amacıyla her teşhis sorusunun altında açıklama bölümü yer almıştır. Bu bölüme verilen cevabın yeterli olmadığı düşünülen durumlarda öğrencilerle yüz yüze görüşülmüştür. Çalışmada Aydın ilindeki altıncı sınıf öğrencileri evren olarak alınmış, Aydın merkez okullarından 5, Aydın ili İncirliova ilçesi okullarında 3 tanesindeki altıncı sınıf öğrencileri örneklem olarak seçilmiştir. Araştırma bulgularında altıncı sınıf öğrencilerin nokta, doğru, doğru parçası, ışın ve düzlem konularında oldukça fazla kavram yanılgılarına sahip oldukları tespit edilmiştir. Bunlardan en önemlileri geometrik kavramları günlük hayatla ilişkilendirmeye yönelik kavram yanılgıları, bilinen temel geometrik kavramların özelliklerini işlemsel sorularda kullanmaya yönelik kavram yanılgıları, geometrik kavramlar arasında ilişki kurmaya yönelik kavram yanılgıları olarak belirlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract In this study it has been worked out to determine the elementary sixth graders' misconceptions in 'Points, Lines, Line Segments, Rays and Planes' and their thougt strategies that causes in forming these misconceptions. Thougt strategies were compared with the results of geometric sub-dimensions of TIMSS 1999 and PISA 2003 Reports. The misconceptions of students were examined in terms of various varieties. Data collection methods used in this study were the explanation parts that lay under each diagnosis question prepared to learn the thought strategies and to determine misconceptions. Face-to-face interviews with the students were made in the course of having insufficient answer to that part. In this study sixth grade students in the city of Aydın were taken as an environment. Among sixth grade schools 5 were taken from the central part of Aydın and 3 were taken in the town of İncirliova of Aydın as samples.It was found from this study that sixth grade students have many misconceptions regarding with the concepts of points, lines, line segments, rays and planes topics. Misconceptions such as associating the geometrical concepts with daily life, misconceptions in using the characteristics of common basic geometrical concepts in algorithmic questions and correlating between the geometric concepts were identified as the crucial anes. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Misconceptions in Geometric Concepts tr_TR
dc.subject Teaching of Geometric Concepts tr_TR
dc.subject Geometry in Elementary tr_TR
dc.subject Points tr_TR
dc.subject Line Segments tr_TR
dc.subject Rays tr_TR
dc.subject Planes tr_TR
dc.subject Geometrik Kavram Yanılgıları tr_TR
dc.subject Geometrik Kavramların Öğretimi tr_TR
dc.subject İlköğretimde Geometri tr_TR
dc.subject Nokta tr_TR
dc.subject Doğru tr_TR
dc.subject Doğru Parçası tr_TR
dc.subject Işın tr_TR
dc.subject Düzlem tr_TR
dc.title İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin "nokta, doğru, doğru parçası, ışın ve düzlem" konularında sahip oldukları kavram yanılgıları ve bu yanılgı nedenlerinin belirlenmesi tr_TR
dc.title.alternative Determining elementary sixth graders' misconceptions in "points, lines, line segments and planes" and the reasons underlying these misconceptions tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Sınıf Öğretmenliği) Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster