eArşiv@Adu

Kişilerarası problem çözme becerileri eğitimi programının okulöncesi kurumlara devam eden çocukların kişilerarası problem çözme becerilerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Öner Koruklu, Nermin
dc.contributor.author Özdil, Gökçe
dc.date.accessioned 2016-01-21T08:06:51Z
dc.date.available 2016-01-21T08:06:51Z
dc.date.issued 2008-01-01
dc.date.submitted 2008
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32905459&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1161
dc.description.abstract Bu araştırma, kişilerarası problem çözme programının okulöncesi kurumlara devam eden çocukların kişilerarası problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubunu, Aydın ilinde bulunan ilköğretim okullarına devam eden 6 yaş grubu 72 çocuk oluşturmuştur. Araştırma öntest-sontest kontrol gruplu deneme modelindedir. Araştırmada çocukların kişilerarası problem çözme becerilerini ölçmek amacıyla Shure tarafından geliştirilmiş OKPÇ Testi ile araştırmacı tarafından geliştirilmiş Kişilerarası Problem Çözme Ölçeği kullanılmıştır. OKPÇ Testi'nin Türkçe'ye uyarlama çalışmaları Dinçer ve Anlıak tarafından yapılmıştır. Deney grubu öğrencilerine on hafta süresince kişilerarası problem çözme eğitimi almışlardır. Kontrol grubundaki öğrenciler ise okullarındaki varolan eğitime devam etmişlerdir. Kişilerarası problem çözme eğitim programının okul öncesi kurumlarına devam eden çocukların kişilerarası problem çözme becerilerinde anlamlı bir fark yaratıp yaratmadığı t-testi ile analiz edilmiştir. Anlamlılık düzeyi 0.05 alınmıştır. Analiz sonucunda elde edilen bulgulara göre, kişilerarası problem çözme eğitimine katılan çocukların kişilerarası problem çözme becerilerinde eğitim almayanlara göre istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is observing the effect of interpersonal problem solving program on interpersonal problem solving skills of children who continue their preschool education. The working team includes 6 year-old 72 children who keep going their preschool education in primary schools which are located in Aydin and the reseach is a sample of pre-test and post-test. In this reseach, PIPS, which was developed by Shure to measure interpersonal problem solving skills. Turkısh adaptasıon is made by Dinçer and Anlıak. "İnterpersonal Problem Solving Behaviour Scale " , which is developed by researcher , are used. Interpersonal problem solving education was applied for 10 weeks for the experimental group, existing education system applied for the control group. The diffredences between the children who got the interpersonal problem solving education and the others were analized whith t testi. The level of meaningfulness is 0,05. According to the result of findings, there are significant diffrence between the experimental group and control group tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Problem Çözme tr_TR
dc.subject Problem Solving tr_TR
dc.subject Çatışma Çözme tr_TR
dc.subject Conflict Resolution tr_TR
dc.subject Kişilerarası Problem Çözme tr_TR
dc.subject Sorun Çözme tr_TR
dc.title Kişilerarası problem çözme becerileri eğitimi programının okulöncesi kurumlara devam eden çocukların kişilerarası problem çözme becerilerine etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of interpersonal problem solving program on interpersonal problem solving ability education program's among the children who keep going their preschool education tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Okul Öncesi Öğretmenliği) Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster