eArşiv@Adu

Okulöncesi dönemi çocuklarına yönelik hazırlanan masal ve öykü kitaplarında geçen iletişim engelleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Sarpkaya, Ruhi
dc.contributor.author Kıran, Seden
dc.date.accessioned 2016-01-21T08:01:22Z
dc.date.available 2016-01-21T08:01:22Z
dc.date.issued 2008-01-01
dc.date.submitted 2008-01
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32905177&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1157
dc.description.abstract Bu araştırmanın genel amacı "okulöncesi çocuklarına yönelik hazırlanan masal ve öykü kitaplarında geçen iletişim engelleri nasıl ele alınmıştır?" sorusuna yanıt aramaktır. Bu araştırmanın evrenini; okulöncesi çocuklarına yönelik hazırlanan masal ve öykü kitapları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini seçkisiz (rastgele) örnekleme yöntemi ile seçilmiş kırk dört masal, elli altı öykü kitabı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak doküman incelemesi kullanılmış, incelenen dökümanlar betimsel analiz yöntemiyle açıklanmış ve yorumlanmıştır. Araştırmanın başında çocuk edebiyatı ve iletişim ile ilgili alanyazın taraması yapılmıştır. Araştırılacak olan iletişim engelleri 1)emir vermek, 2)alay etmek-küçümsemek, 3)ad takmak, 4)eleştirmek-suçlamak, 5)tehdit etmek- gözdağı vermek başlıkları altında kategorilere ayrılmıştır. Çalışmanın başında örnekleme alınan yüz kitaptan otuz tanesi iki uzman ve araştırmacı tarafından ayrı yerlerde ve zamanlarda oluşturulan kategorilere göre incelenmiştir. Uzmanlar bu başlıklara uygun buldukları tanımları değerlendirip araştırmacıya geri bildirimde bulunmuşlardır. Uzmanlar ve araştırmacı tarafından elde edilen tanımlar karşılaştırılmış; aralarındaki korelasyon SPSS paket programında hesaplanmıştır. İncelemenin sonunda okulöncesi çocuklarına yönelik hazırlanan masal ve öykü kitaplarında geçen iletişim engelleri, kitaplardan doğrudan alıntı yapılarak listelenip, bu ifadelerin çocukların içinde bulunduğu dönemin gelişim özelliklerine uygun olup olmadığı yorumlanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract There are some barriers to communication in tale and short story books which are prepared for preschool children. The cosmos of this study is these books and aim of this study is finding an answer to the question of "how was the barriers to communication written down in these books are treated". The samples of the study are chosen randomly among the forty four tale and sixty six short story books. In this study, documentary investigation is used as data collection tool, and the documents examined are explained and commented by descriptive analysis method. In the beginning of study, literature about `fictitious books for children" and `communication" are scanned through. The barriers to communication examined are classified through the titles of: 1- ordering, 2- persiflage 3-name-calling 4- criticizing and blaming 5- threatening. Thirty of the hundred books in the beginning of the study is examined by two expert researchers according to the categories built during two different locations and time. The researchers gave feedbacks to the student by evaluating the definitions suitable for these titles. The definitions obtained by the student and experts are compared and the corelation between is calculated by the help of SPSS packaged software. At the end of the investigation, the barriers to communication written down in tale and short story books for preschool children are listed by directly quotations from the books, and commentary made on if these statements are suitable for the development of the children in this period. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okul Öncesi Dönem tr_TR
dc.subject Pre-School Period tr_TR
dc.subject Child tr_TR
dc.subject Çocuk tr_TR
dc.subject Çocuk Edebiyatı tr_TR
dc.subject Child Literature tr_TR
dc.subject İletişim tr_TR
dc.subject Communication tr_TR
dc.title Okulöncesi dönemi çocuklarına yönelik hazırlanan masal ve öykü kitaplarında geçen iletişim engelleri tr_TR
dc.title.alternative Barriers to communication in tale and short book which are prepared for preschool children tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Okul Öncesi Öğretmenliği) Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster