eArşiv@Adu

Avrupa Birliği sürecinde küçük ve ortaölçekli işletmelerin ihracat pazarlaması sorunları : Aydın ilindeki küçük ve orta ölçekli tarıma dayalı sanayi işletmeleri için bir öneri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Bekçioğlu, Selim
dc.contributor.author Armağan, Ece
dc.date.accessioned 2015-03-09T08:21:01Z
dc.date.available 2015-03-09T08:21:01Z
dc.date.issued 2003-01-01
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32910982&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/108
dc.description.abstract Bu çalışmanın temel amacı, Aydın ilinde tarıma dayalı sanayi sektöründe faaliyet gösteren KOBİ’lerin (Küçük ve Orta Ölçekli İşletme) özellikle GB ve AB sürecinde karşılaştıkları ihracat pazarlaması sorunlarının neler olduğunu belirlemektir. Bu amaçla konuyla ilgili literatüre ve daha önce yapılmış çalışmalara dayalı olarak bir amprik bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ayrıca ihracat pazarlaması sorunlarına bir çözüm olabileceği düşüncesinden hareketle, işletme yöneticilerinin Sektörel Dış Ticaret Şirketine bakış açıları araştırılmıştır. Yapılan alan araştırmasının sonuçları KOBİ’lerin başlıca ihracat pazarlaması sorunlarının, gümrük sorunları ve bürokrasi, ihracat finansmanında yaşanan zorluklar ve Türkiye’deki politik belirsizlik olduğunu ortaya koymaktadır. İşletme yöneticilerinin büyük çoğunluğunun Sektörel Dış Ticaret Şirketi kavramını daha önceden duyduğu ve bu tür bir organizasyona karşı olumlu bir tutum içinde olduğu araştırmanın diğer önemli bulgularıdır. The purposes of this study are to determined the problems of the export marketing especially during Custom Union and the European Union of Small and Medium Sized Enterprises (SMEs) which are operating in agribusiness in Aydın, and to suggest a solution. As a solution, it was recommended SMEs to be organized and to establish a Sectorial Foreign Trade Companies. For this purpose, empirical study based on related literature and previous research was carried out. Also the viewpoint of the managers had been studied. End of this research it was found that the major problems of export marketing in SME’s include custom problems, bureaucracy, some difficulties in export financing, and uncertain politics in Turkey. Another result of this study is that most of the managers are already knows Sectorial Foreign Trade Companies and they have positive attitude for that kind of organization. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi tr_TR
dc.subject Küçük ve orta ölçekli işletmeler tr_TR
dc.subject İhracat Pazarlaması tr_TR
dc.subject Sektörel Dış Ticaret Şirketi tr_TR
dc.subject Avrupa Birliği tr_TR
dc.subject Small and Medium Sized Enterprises (SMEs) tr_TR
dc.subject Export Marketing tr_TR
dc.subject Sectorial Foreign Trade Companies tr_TR
dc.subject European Union tr_TR
dc.title Avrupa Birliği sürecinde küçük ve ortaölçekli işletmelerin ihracat pazarlaması sorunları : Aydın ilindeki küçük ve orta ölçekli tarıma dayalı sanayi işletmeleri için bir öneri tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR47189 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster