eArşiv@Adu

Ortaöğretim dokuzuncu sınıf İngilizce öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Türkoğlu, Adil
dc.contributor.author Karcı Aktaş, Canay
dc.date.accessioned 2016-01-13T13:45:54Z
dc.date.available 2016-01-13T13:45:54Z
dc.date.issued 2012
dc.date.submitted 2012
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=52204091&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1076
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı 2010-2011 eğitim-öğretim yılında ortaöğretim dokuzuncu sınıf İngilizce öğretim programını öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Bu çalışma, nitel ve nicel veri toplama tekniklerinin birlikte kullanıldığı karma bir desene sahiptir. Araştırmada nicel araştırma tekniklerinden anket, nitel araştırma tekniklerinden ise görüşme kullanılmıştır. Nicel örneklem için Aydın ili merkezinde 53 okul belirlenmiştir. Nitel veriler için, ölçüt örnekleme yolu ile 2010- 2011 yılında 9. sınıflarda görev yapan toplam 5 liseden 12 İngilizce öğretmeni ile görüşmeler yapılmıştır. Nicel verilerin analizi için frekans, yüzde dağılımı ve verilerin okul türlerine göre anlamlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığını hesaplamak üzere ki-kare testi yapılmıştır. Nitel veriler için görüşmeler, öğretmenlerin izin vermemesi nedeniyle kağıt ve kalem ile kaydedilmiş, bilgisayar ortamına aktarılmış ve içerik analizi yapılmıştır. Sonuçlara genel olarak bakıldığında, İngilizce öğretmenlerinin görüşlerine göre, İngilizce programının önerdiği öğretim yöntemi olan iletişimsel yaklaşımın sınıfta uygulanamadığı anlaşılmaktadır. Programda yer alan yaklaşımın (İletişimsel Yaklaşım) sınıf içinde nasıl kullanılabileceği konusunda öğretmenler için rehber hazırlanmalıdır. Dört becerinin hem öğretim hem de değerlendirme aşamasında istenilen düzeyde kazandırılamadığı elde edilen bulgular sonucunda ortaya konmuştur. Becerilere yönelik değerlendirme kaynakları hazırlanmalıdır. Programın önerdiği ders saatlerinin programı yetiştirememelerine neden olduğu açıklanmıştır. Bu sorun, ders saatleri arttırılarak çözümlenebilir. İçeriğe ilişkin elde edilen bulgular, konuların yoğun ve ağır olduğunu, öğrencinin ilgisini çekecek düzeyde olmadığını ortaya çıkarmıştır. Programın içeriği diğer boyutlarıyla birlikte gözden geçirilmelidir. Programın eğitim durumlarına ilişkin sonuçlar, programdaki yöntem ve tekniklerin sınıf içinde çoğu zaman uygulanamadığını göstermektedir. Programda önerilen diğer yöntem ve tekniklerin uygulanabilmesi için öğretmenler teşvik edilmelidir. Teknolojik araçların kullanılması desteklenmeli ve ders kitabı gözden geçirilerek eksiklikleri tamamlanmalıdır. Değerlendirme boyutu ile ilgili olarak, becerilere yönelik değerlendirmenin yapılamadığı, derslerde önem verilen dilbilgisine ilişkin değerlendirmenin uygulandığı söylenebilir. Değerlendirme konusundaki bilgi eksikliğinin giderilmesi için öğretmenlere yönelik hizmet-içi eğitim programları düzenlenmelidir. tr_TR
dc.description.abstract The main purpose of this research was to evaluate secondary school 9th grade English Curriculum according to teachers' views. The descriptive analysis was used in this study. In the research, mixed method including quantitative and qualitative data collecting techniques was applied. Survey was used for quantitative data while interview was used for qualitative data. 53 schools were selected for quantitative sample and 12 students were selected by sampling objectively for qualitative data. For quantitative data's analysis frequency and percentage were calculated and chi-square test was done in order to calculate whether data's undergone a significant change according to the types of schools. As for the qualitative data, interviews were recorded by paper and pencil. The interviews were transferred to the computer, and content analysis was done. Looking at the overall results it was seen that according to teachers' views, approach of the curriculum couldn't be applied in the classrooms and it needs to be improved through the help of consultants. According to the research results, the aims of four skills couldn't be reached at a desired level during the teaching and assessment. So, assessment sources on four skills should be prepared. Insufficient time was seen one of the main barriers of not being able to finish the programme. This problem can be solved by increasing the number of classes. As for the content dimension, the subjects of the programme were seen as difficult. The content of the programme should be revised along with the other dimensions. Looking at the results of questions about learning and teaching process, most of the methods and techniques put by the programme couldn't be applied in the classrooms. In order to realise this, teachers should be encouraged to implement these methods and techniques in the classrooms. Also, the course book should be revised and the use of materials suggested for teaching English should be encouraged. As for the assessment dimension, assessment of four skills couldn't be realised but the assessment of grammar structures was applied. In order to supply the missing information about assessment, teachers can be participated in the inservice education programmes. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Ders Programları tr_TR
dc.subject Curriculum tr_TR
dc.subject Dil Öğretimi tr_TR
dc.subject Language Teaching tr_TR
dc.subject Ortaöğretim Kurumları tr_TR
dc.subject Secondary Education Schools tr_TR
dc.subject Program Değerlendirme tr_TR
dc.subject Program Evaluation tr_TR
dc.subject Yabancı Dil Öğretimi tr_TR
dc.subject Foreign Language Learning tr_TR
dc.subject Öğretim tr_TR
dc.subject Teaching tr_TR
dc.subject Öğretim Programları tr_TR
dc.subject Teaching Curriculums tr_TR
dc.subject Öğretmen Görüşleri tr_TR
dc.subject Teachers Opinions tr_TR
dc.subject İngilizce Dersi tr_TR
dc.subject English Lessons tr_TR
dc.title Ortaöğretim dokuzuncu sınıf İngilizce öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Evaluation of English curriculum in 9th grade of secondary schools through teachers views tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR149916 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster