Özet:
Hizmet garantisi uygulamaları restoran işletmeleri açısından çok önemli bir
pazarlama aracıdır. Hizmet garantisi uygulamaları restoranların kalite imajlarını
yükseltmede, rakip ve ikame ürünlere karşı avantaj sağlamada ve hizmet kalitelerini
arttırmada kullanılan önemli bir stratejidir. Literatürde hizmet garantisi ile ilgili
yapılmış çalışmalar oldukça sınırlı sayıda kalmaktadır. Konu ile ilgili yapılmış olan
çalışmalar ise sadece sıradan restoranlarda hizmet garantisi uygulamalarının etkilerini
incelemiştir. Oysaki insanlar yemek yeme amaçları yanı sıra başka amaçlarla da farklı
restoran türlerine gidebilmektedir ve farklı restoran türlerine gidildiğinde farklı
beklentiler ortaya çıkacaktır. Bu koşullar göz önüne alındığında, hizmet garantisi
uygulamalarının müşteri ve tüketiciler üzerindeki etkileri restoranın türüne göre farklılık
gösterecektir. Bu çalışmada hizmet garantisi uygulamalarının tüketicilerin restoran
tercihleri, restoranlardan beklentileri ve restoranların genel hizmet kalitesini
algılamalarını restoran türlerine göre nasıl farklılık gösterdiği incelenmiştir. Sonuç
olarak hizmet garantisi uygulamalarının, tüketicilerin restoran tercihleri, restoranlardan
beklentileri ve restoranların genel hizmet kalitesi algılamalarını, restoran türlerine göre
farklı boyutta etkilediği bulunmuştur.