eArşiv@Adu

Kâr amacı gütmeyen kamu kuruluşlarında pazarlama faaliyetleri: Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Sayın, Esin
dc.contributor.author Topaloğlu, Eylem
dc.date.accessioned 2016-01-13T12:45:37Z
dc.date.available 2016-01-13T12:45:37Z
dc.date.issued 2011-01-01
dc.date.submitted 2011
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32894980&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1037
dc.description.abstract Türkiye Cumhuriyetinde son yıllarda yapılan birçok değişiklik ile kamu sektörü çağın tüm gereklerini ve hızla değişen kamu taleplerini karşılamak üzere düzenlenmeye başlanmıştır. Hizmet iyileştirme faaliyetleriyle 'devlet', varlığı nedeniyle zaman içerisinde oluşmuş dinamik olmayan, yeniden üretemeyen, sınırlayıcı, kalıplaşmış yapısından kurtulmaya çalışmaktadır. İlk olarak pazarlama kavramı ve kâr amacı gütmeyen kuruluş kavramlarının farklı bakış açıları ile tanımları yapılmış, daha sonra sosyal pazarlama anlayışı ve devlet sektöründeki kamu kuruluşlarının pazarlamaya faaliyetleri üzerinde durulmuştur. Kamu sektöründeki sosyal pazarlama çalışmaları istihdam hizmetlerinin sunulduğu Türkiye İş Kurumu (İŞKUR)'nda da başlatılmıştır. İŞKUR'un neden kâr amacı gütmeyen bir kuruluş felsefesiyle çalıştığına değinilerek, yürütülen pazarlama faaliyetleri mercek altına alınmıştır. Örneklem olarak aydın ilinde yaşayan iş arayanların alındığı bir anket uygulaması ile söz konusu pazarlama faaliyetlerinin bilinirliği ölçülmeye çalışılmıştır. Mevcut durumun tespit edilmesi, İŞKUR'un pazarlama stratejisine ışık tutması ve bu konuda bir ilk oluşturması açısından bu çalışmanın önemli katkıları olacağı düşünülmektedir. tr_TR
dc.description.abstract With the many changes in recent years, public sector was regulated according to needs of today and to meet rapidly changing public demands. With the service improvement activities "public sector" is trying to get rid of the non-dynamic, nonproductive and restrictive formed structure that took shape over time. Firstly the concepts of "marketing" and "non-profit organization" were defined in different angles then the concept of social marketing and the marketing activities in government sector were stressed. The social marketing activities in public sector were started with Turkish Employment Organisation (İŞKUR). It was mentioned why "İŞKUR" works with a nonprofit seeking philosophy and the marketing activities of "İŞKUR" were taken under the spotlight. The recognition of those marketing activities were tried to be evaluated by a survey research that takes the job seeking people in Aydın as sample. This study is estimated to have many contributions to this field of research in terms of; determining the current situation, enlightening the marketing strategy of İşkur and being the first study in this field. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kamu Sektörü tr_TR
dc.subject Public Sector tr_TR
dc.subject Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlar tr_TR
dc.subject Non-Profit Organizations tr_TR
dc.subject Pazarlama tr_TR
dc.subject Marketing tr_TR
dc.subject İş ve İşçi Bulma Kurumu tr_TR
dc.subject Association of Work and Workman Foundation tr_TR
dc.title Kâr amacı gütmeyen kamu kuruluşlarında pazarlama faaliyetleri: Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) örneği tr_TR
dc.title.alternative Marketting activities in non profit seeking public organisations: The case of Turkish Employment Organisation (İŞKUR) tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster