eArşiv@Adu

Çalışanların kişilik özellikleri ile iş doyumu arasındaki ilişkiler: Bankacılık sektörü Antalya örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Rızaoğlu, Bahattin
dc.contributor.author Sarı, Seda
dc.date.accessioned 2016-01-13T12:44:34Z
dc.date.available 2016-01-13T12:44:34Z
dc.date.issued 2011-01-01
dc.date.submitted 2011
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32909268&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1036
dc.description.abstract İş yaşamı, insan yaşamının en önemli bölümünü oluşturmaktadır. İnsanların kendi kişiliklerine uygun bir işte çalışmaları öncelikle kendileri için, daha sonra örgütlerin verimliliği, buna bağlı olarak da toplumun refahı ve düzeni için önemlidir. Kişilerin düzenli bir iş hayatına sahip olabilmeleri için iş doyumunun gerekli olduğu görülmektedir. İş doyumu kişiden kişiye değişebilir. Herkes farklı kişilik özelliklerine sahip olabilir ve işten beklentileri farklılık gösterebilir. İş doyumunun oluşabilmesi için yapılan işin ve o işi yapan kişinin istekleri ve kişilik özellikleri birbiriyle uyum göstermelidir. Aksi taktirde kişi yaptığı işe uyum sağlayamaz ve yaptığı işten haz alamaz. Dolayısıyla iş doyumunu sağlayamayan bireyler başarılı olamazlar ve kendileri huzursuz olduğu gibi örgütlerin verimliliğini de olumsuz yönde etkilerler. Bu çalışmanın temel amacı, çalışanların kişilik özellikleri ile iş doyumu arasındaki ilişkileri açıklamaktır tr_TR
dc.description.abstract Business life is the most important part of work life. People work in appropriate with their own personalities are important for themselves first, and then efficiency is for organizations. Also it is important fort he welfare and order of society to be a regular working life of persons is required job satisfaction. Job satisfaction can varies from person to person. Everyone can have a different personality and their work expectations may be different to. Order to create job satisfaction and the work that the person doing the work must demonstrate compliance with the wishes and personality traits with each other. Otherwise the person goes againts his work and who can not take pleasure from whose work. Thus, the individuals that cannot satisfaction in their job and successful so, they negatively affect the productivity of organizations. The main purpose of this study, to explain the relationship between employees job satisfaction and personality characteristics. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İş tr_TR
dc.subject İş Doyumu tr_TR
dc.subject Kişilik tr_TR
dc.subject Kişiliğin Beş Temel Özelliği tr_TR
dc.subject İlişki tr_TR
dc.subject Job tr_TR
dc.subject Job Satisfaction tr_TR
dc.subject Personality tr_TR
dc.subject Five Principal Dimensions of Personality tr_TR
dc.subject Relation tr_TR
dc.title Çalışanların kişilik özellikleri ile iş doyumu arasındaki ilişkiler: Bankacılık sektörü Antalya örneği tr_TR
dc.title.alternative The personality characteristics of employees relations between job satisfactions: A case of the banking sector Antalya staff tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster