eArşiv@Adu

Sosyal bilgiler ve okul öncesi öğretmenliğinde eğitim gören öğrencilerin mekan bilişi ve harita okuma becerisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Baysan, Sultan
dc.contributor.author Meriç, Ati
dc.date.accessioned 2016-01-13T12:38:08Z
dc.date.available 2016-01-13T12:38:08Z
dc.date.issued 2011-01-01
dc.date.submitted 2011
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=49112434&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1032
dc.description.abstract Araştırma, çalışma grubundaki öğrencilerin yaşadıkları coğrafi mekâna dair neler bildikleri ve bu bilgileri gösterme şekillerinin incelenmesini amaçlamaktadır. Bu çalışma bir durum (örnek olay) araştırmasıdır. Araştırma, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilgiler ve Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümüne devam eden 1. ve 4. Sınıf 131 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Seçilen öğrencilerin mekânsal biliş ve harita okuma becerileri bölümlere, sınıflara, cinsiyetlere, yerleşim yerlerine, mezun olunan orta öğretim programına, mezun olunan lise türüne ve coğrafya dersi alma zamanına göre irdelenmiş ve karşılaştırılmıştır. Coğrafi mekân olarak Aydın ilinin hava fotoğraflarından bir kesit alınarak, bütün grupların bazı özel konumlu yerleri kesit üzerinde göstermeleri istenmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Mekân Bilişi Çalışması” formu kullanılmıştır. Nicel verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve ANOVA testi uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre Sosyal Bilgiler Öğretmenliği öğrencilerinin mekân bilişi ve harita okuma becerilerinin Okul Öncesi Öğretmenliği öğrencilerininkine göre anlamlı olarak üstün olduğu tespit edilmiştir. Tespit edilen farklılıklar birçok değişkenle irdelenerek sonuçlar açıklanmış ve yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre coğrafya derslerinin okul öncesi bölümlerinde de okutulmasının ölçülen becerilerin gelişimine faydalı olacağı saptanmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Mekân Bilişi tr_TR
dc.subject Harita Okuma Becerisi tr_TR
dc.subject İlköğretim tr_TR
dc.subject Sosyal Bilgiler Öğretmenliği tr_TR
dc.subject Okul Öncesi Öğretmenliği tr_TR
dc.title Sosyal bilgiler ve okul öncesi öğretmenliğinde eğitim gören öğrencilerin mekan bilişi ve harita okuma becerisi tr_TR
dc.title.alternative Spatial cognition and map-reading skills of students studying social studies education and pre-school education tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster