eArşiv@Adu

Bilgi edinme aracı olarak blogların turistik satın alma davranışına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Öncüer Çivici, Melek Ece
dc.contributor.author Yazgan, Şerife
dc.date.accessioned 2016-01-11T12:56:08Z
dc.date.available 2016-01-11T12:56:08Z
dc.date.issued 2012-01-01
dc.date.submitted 2012
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=53748060&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/1016
dc.description.abstract Bu çalışmada, Türkiye'nin en önemli turizm destinasyonlarından birisi olan Bodrum çalışma alanı olarak seçilmiştir. Bodrum'un Türkiye'de olduğu gibi dünya turizm pazarında da önemli bir marka olması, hem yerli hem de yabancı turistler tarafından tercih edilen destinasyonlardan biri olmasını sağlamaktadır. Çalışmada, Bodrum'a gelen yerli turistlerin bilgi edinme aracı olarak blog kullanımının turistik tüketici satın alma davranışına etkileri üzerinde durulmuş olup, yerli turistlerin söz konusu bu etkilere yönelik tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma kapsamında toplam 437 kişiyle anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 15.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verileri değerlendirirken tanımlayıcı istatistiksel metotları (Aritmetik Ortalama, Sayı, Yüzde) kullanılmıştır. Hipotez testleri olarak Pearson Corelations ve Regresyon analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular % 95 güven düzeyinde %5 anlamlılık seviyesinde yorumlanmıştır. Yapılan analizlerde, güven boyutlarından bilgi ve kaynak değişkenlerinin turistik satın alma davranışı üzerinde anlamlı bir etkisi var olmasına rağmen yazarlara güven değişkeninin turistik satın alma davranışı üzerinde anlamlı bir etkisi yoktur. Yapılan çalışmada bloglara karşı olumsuz tutumların turistik satın alma davranışı üzerinde anlamlı bir etkisi bulunmazken, olumlu tutumların turistik satın alma davranışı eğiliminin gerçekleşmesinde daha çok etkili olduğu görülmektedir. Araştırma sonuçları kapsamında, sosyal etki ve tatmin boyutları ile turistik satın alma davranışı eğilimi arasında ilişki olduğu görülmüştür. İnsanlar satın alma eğilimi göstermeden önce bloglardaki bilgileri okumaktadır ve bu bilgilerin doğruluğunu diğer kaynaklardan teyit etmektedir. tr_TR
dc.description.abstract In this study, Bodrum which the most important tourism destinations in Turkey has been selected as the study area. Bodrum, as well as being an important brand in Turkey, it is also an important brand in the world tourism market, so it makes it one of the best destinations for people who want to get house from a country other than their own. In this study, the use of blog from local tourists in Bodrum as a means of obtaining information on the effects of consumer buying behavior is emphasized, tried to determine the effects of these attitudes towards domestic tourists. In this research, questionnaire application has been carried out with 437 people in total. In the analyze that abtained by the data with questionnaires 'SPSS for Windows 15.0" statistical software has been used and results with 95% confidence interval, significance of p<0.05 evaluated. Data assessing the descriptive statistical methods (Arithmetic Mean,Number, Percent) were used. Hypothesis testing was performed with Pearson Corelations and Regression analysis. According to the analysis, the dimensions of trust information and resource variables have a significant effect on tourist buying behavior, although the authors of the variable of trust there is no significant effect on tourist buying behavior. In this study, negative attitudes towards blogs significant effect on tourist buying behavior, there was no trend of positive attitudes in the realization of tourist buying behavior appears to be more effective. Within the scope of the research results, social impact and satisfaction dimensions of the relationship between tourist buying behavior tendency was found. People tend to purchase before showing it reads the information from blogs and other sources confirms the accuracy of this information. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim tr_TR
dc.subject Blog tr_TR
dc.subject Tatmin tr_TR
dc.subject Turistik Satın Alma Davranışı tr_TR
dc.subject Electronic Word of Mouth Communication tr_TR
dc.subject Blog tr_TR
dc.subject Satisfaction tr_TR
dc.subject Tourist Purchasing Behavior tr_TR
dc.title Bilgi edinme aracı olarak blogların turistik satın alma davranışına etkisi tr_TR
dc.title.alternative Blogs as a tool to obtain information on tourist impact buying behavior tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR48737 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster