Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/999
Title: Öğretmen adaylarının uygulama öğretmenliği yeterliliklerine ilişkin görüşleri (Aydın ili örneği)
Other Titles: The opinions of pre-service teacher about sufficiency of practice teaching (Aydın sample)
Authors: Yalın Uçar, Meltem
Coşkun, Ceren
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
Keywords: Uygulama Öğretmeni
Öğretmen Adayı
Öğretmenlik Uygulaması
Okul Deneyimi
Uygulama Öğretmenliği Yeterliliği
Rehberlik
Demonstrator
Pre-service Teacher
Teacher Practice
School Experience
Demonstrator Proficiency
Guiding
Issue Date: 1-Jan-2012
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu araştırma, Adnan Menderes Üniversitesi İlköğretim Bölümü dördüncü sınıf öğrencilerinin, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim kurumlarında görev yapmakta olan öğretmenlerin, uygulama öğretmenliğine ilişkin yeterlilik alanları hakkındaki görüşlerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubu, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Örgün Öğretim, Sınıf Öğretmenliği İkinci Öğretim, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği dördüncü sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak Uygulama Öğretmenliği Yeterlik Ölçeği Öğrenci Formu kullanılmıştır. Uygulanan ölçek 27 madde ve 4 alt boyuttan oluşmaktadır. Bu maddeler uygulama öğretmeni yeterliliklerini ifade etmektedir. Araştırmada, öğretmen adaylarının görüşlerine göre ortaya çıkan yeterlilik alanlarının öğrencilerin öğrenim gördükleri bölüm ve öğrenci cinsiyeti arasındaki ilişki ele alınmıştır. Öğretmen adaylarının uygulama öğretmenliği yeterlilik ölçeğinde yer alan maddelere katılım düzeyleri sorgulanmıştır. Sözü edilen ölçeğe ait alt boyutlar arasındaki ilişkiler ile alt boyut ortalamaları incelenmiştir. Elde edilen verilerin analizi SPSS programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde amaçlara uygun olarak aritmetik ortalama, frekans ve yüzde değerleri hesaplanmış, One Way Anova, T-testi, Tamhane Çoklu Karşılaştırmalar Testi uygulanmıştır. Öğretmen adayları, uygulama öğretmenlerinin sınıf yönetimi, rehberlik, uygulamaya hazırlık, değerlendirme yeterliliklerini orta düzeyde yeterli görmüşlerdir. Öğretmen adaylarının, uygulama öğretmenliği yeterlilik alanlarına katılım düzeyi cinsiyet değişkeni açısından farklılık göstermezken, anabilim dalı değişkeni açısından sınıf yönetimi alt boyutunda Sınıf Öğretmenliği II. öğretim ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği yönünde anlamlı bir farklılık göstermektedir. Öğretmen adayları, Uygulama Öğretmenliği Yeterlilik Ölçeğinin sınıf yönetimi, uygulamaya hazırlık, rehberlik ve değerlendirme alt boyutları arasından değerlendirme alt boyutunu diğer alt boyutlara göre daha yeterli algılamışlardır.
This research was made to identify opinions of Adnan Menderes University Elementary Education Department seniors and teachers working in primary education institutions of Ministry of ducation about sufficiency areas of Practice Teaching. Study group of the research is comprised of seniors from Adnan Menderes University Faculty of Education Elementary Education Department Primary School Teacher Formal Education, Primary School Teacher Evening Education, Elementary Science Teacher Education, Pre- School Teacher Education and Elementary Science Teacher Education. The research is a survey study with screening model. As a means of data collection in this research 'Practice Teaching Sufficiency Scale Student Form " was used for data collection tool. The scale consists of 27 items and 4 sub-dimensions. These items represent practice teaching sufficiency. The purpose of this search is to research the relations between the areas of sufficiency came up for pre-school teachers' opinions and students' departments they study and their gender is considered. Pre-school teachers' participation levels in Practice Teaching sufficiency scale is questioned. Relations between sub dimensions of the mentioned scale and sub dimension means are examined. The analysis of the obtained data was carried out using the SPSS program. In data analysis, arithmetical mean, frequency and percentages are calculated according to purposes, One Way ANOVA, T-test and Tamhane Multiple Comparisons Test is applied. Pre-school teachers evaluated sufficiency of demonstrators' classroom management, guiding preperation to practice and assessment proficiencies as medium level. Pre school teachers' participation level of demonstrating do not differ in terms of gender while in department variable, Primary School Teacher Evening Education and Social Sciences Teacher Education shows a significant difference in classroom management sub dimension. Pre school teachers perceived evaluation sub dimension of Demonstrating Sufficiency Scale more sufficient than classroom management, preparation to practice, guiding and evaluation dimensions.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=53748107&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/999
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
447838 Ceren COŞKUN.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.