Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/995
Title: Fen ve Teknoloji öğretiminde sorgulayıcı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin sahip oldukları eleştirel düşünme eğilim düzeylerine ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi
Other Titles: The effect of inquiry learning approach on elementary students' critical thinking dispositions and attitudes towards sciience and technology course
Authors: Nilgün, Yenice
Evren, Burcu
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Sınıf Öğretmenliği) Anabilim Dalı
Keywords: Sorgulayıcı Öğrenme Becerisi
İlköğretim Öğrencileri
Fen Bilgisi Eğitimi
Eleştirel Düşünme Becerisi
Inquiry Learning Skill
Elementary Students
Science Education
Critical Thinking Dispositions
Issue Date: 1-Jan-2012
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmanın amacı; Fen ve Teknoloji öğretiminde sorgulayıcı öğrenme yaklaşımının ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin sahip oldukları eleştirel düşünme becerilerine ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisinin belirlenmesidir. Araştırmada ayrıca öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerinin, sorgulayıcı öğrenme becerilerinin ve Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumlarının, öğrencilerin cinsiyetlerine, ve öğrenim görmekte oldukları sınıfa göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Bu amaçla öğrencilere fene yönelik tutum ölçeği, Cornell Eleştirel Düşünme Testi Düzey X, Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algısı Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Veri toplama araçları 2011-2012 eğitim öğretim yılı Aydın İli Merkez ilçede 1023 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin analizinde, Anova testi ve Çoklu Regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin sorgulayıcı öğrenme becerileri ile eleştirel düşünme becerileri arasında bir ilişki olduğu, öğrencilerin sahip oldukları sorgulayıcı öğrenme becerileri ile fen ve teknoloji dersine yönelik tutumları arasında bir ilişki olduğu, öğrencilerin sahip oldukları eleştirel düşünme becerileri ile fen ve teknoloji dersine yönelik tutumları arasında, bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarının sınıf düzeyine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği, araştırmaya katılan öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık gösterirken, sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık göstermediği, öğrencilerin sorgulayıcı öğrenme becerilerinin cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine görse istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir.
The aim of this study is to determine the effect of inquiry learning approach on elementary students’ critical thinking dispositions and attitudes towards science and technology course. It is also examined if there is a difference in students’ inquiry learning approaches, critical thinking dispositions and attitudes towards science and technology course in terms of their genders and grade levels. Within this aim Inquiry learning skills inventory, attitude scale towards science and technology, Cornell Critical Thinking Skills Test Level X and personal information form applied to students. Data gathering tools applied to 1023 6th, 7th and 8th grade students in center district of Aydın city in 2011-2012 academic year. In this study Kolmogorov- Smirnov tests, Two-Way Anova Tests and Multiple Linear Regression analysis are used to analize the data. Depending on research results it could be said that there is a significant difference between students’ inquiry learning skills and critical thinking dispositions, there is a significant difference between students’ and inquiry learning skills and attitudes towards science and technology and there is a significant difference between students’ critical thinking dispositions and attitudes towards science and technology.A significant difference found in students’ attitudes towards science and technology based on their grade levels. While a significant difference found in students’ critical thinking dispositions based on their genders, no significant difference found based on grade levels. Also it is determined that there is not a significant difference in inquiry learning skills based on students’ gender and grade levels
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=49112730&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/995
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
abstract.pdfYüksek Lisans Tezi112.02 kBAdobe PDFView/Open
burcu evren tez PDF.pdfYüksek Lisans Tezi1.23 MBAdobe PDFView/Open
özet.pdfYüksek Lisans Tezi125.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.