Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/985
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAkar Vural, Ruken-
dc.contributor.authorErboy, Engin-
dc.date.accessioned2016-01-11T09:24:55Z-
dc.date.available2016-01-11T09:24:55Z-
dc.date.issued2010-01-01-
dc.date.submitted2010-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32908976&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/985-
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinde cinsiyetin, anne ve baba eğitim düzeyinin, sınıf düzeyinin, okulun sosyo ekonomik düzeyinin, kişisel bilgisayara sahip olup olmama durumunun ve okula yabancılaşma düzeyinin bilgisayar oyun bağımlılığına etki edip etmediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma giriş, kuramsal açıklamalar ve ilgili literatür, yöntem, bulgular ve yorumlar, sonuçlar ve öneriler olmak üzere beş bölümden oluşmaktadır. Betimsel tarama modelinde yürütülen bu araştırma, Aydın ilinde bulunan 6 ilköğretim okulunda yapılmıştır. Araştırma üç farklı sosyo ekonomik grupta bulunan toplam 638 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerine 'Kişisel Bilgi Formu', 'Çocuklar İçin Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Ölçeği' ve 'Öğrenci Yabancılaşma Ölçeği' uygulanmıştır. Form ve ölçeklerden elde edilen veriler istatistiksel teknikler olarak sayı, yüzde, frekans, t-testi, korelasyon, regresyon analizi ve faktör analizi kullanılarak açıklanmış ve yorumlanmıştır.tr_TR
dc.description.abstractIn this research it is aimed to investigate if sexuality, mother and father education level, class level, social economic level of the school, the situation of having computer or not and the level of alienation effect about computer game addiction of 4th and 5th class primary students. The research consists of five parts as introduction, theoretical explanations and related literature, method, findings and interpretations, conclusions and recommendations. This research, conducted as a type of survey thoroughly, was performed at six primary schools in Aydın. It was implemented on total 638 students from three different social economic groups. 'Personal İnformation Form', 'Computer Game Addiction Scale For Children' and 'Alienation of Student Scale' for 4th and 5th class primary students were used. The data, received from form and scales, were explained and interpreted by using number, frequency, percent, t-test, correlation, regression analysis and factor analysis as statistical techniques.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOyuntr_TR
dc.subjectBilgisayar Oyun Bağımlılığıtr_TR
dc.subjectİlköğretim Öğrencileritr_TR
dc.subjectÖğrenci Yabancılaşmasıtr_TR
dc.subjectGametr_TR
dc.subjectComputer Game Addictiontr_TR
dc.subjectPrimary Education Studentstr_TR
dc.subjectAlienation of Studenttr_TR
dc.titleİlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin bilgisayar oyun bağımlılığına etki eden faktörlertr_TR
dc.title.alternativeThe factors which effect on computer game addiction of 4th and 5th grade primary studentstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,Eğitim Bilimleri Bölümütr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
engin_erboy_ozet.pdf67.8 kBAdobe PDFView/Open
engin_erboy_yabancı dil ozet.pdf37.91 kBAdobe PDFView/Open
engin_erboy_tez.pdfYüksek Lisans Tezi1.89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.