Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11607/944
Title: | İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile öğrencilerin sorgulayıcı öğrenme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. |
Other Titles: | Determination of relationship between 6th, 7th and 8th grade elementary students' learning styles and their inquiry learning skills |
Authors: | Yenice, Nilgün Işık, Gamze Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Sınıf Öğretmenliği) Anabilim Dalı |
Keywords: | Learning Style Inquiry Learning Skill Elementary Students Science Education Öğrenme Stili Sorgulayıcı Öğrenme Becerisi İlköğretim Öğrencileri Fen Bilgisi Eğitimi |
Issue Date: | 1-Jan-2011 |
Publisher: | Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Abstract: | Bu araştırmanın temel amacı; İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerinin tespit edilmesi ve öğrencilerin öğrenme stilleri ile sahip oldukları sorgulayıcı öğrenme becerileri arasında bir ilişki olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırmada ayrıca öğrencilerin öğrenme stilleri ile sorgulayıcı öğrenme becerilerinin, öğrencilerin cinsiyetlerine, öğrenim görmekte oldukları sınıfa ve sosyo- ekonomik düzeylerine göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Bu amaçla öğrencilere Öğrenme Stili Envanteri, Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algısı Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Veri toplama araçları 2010-2011 eğitim öğretim yılı Aydın İli Merkez ilçede bulunan ilköğretim okullarından tabakalı amaçsal örnekleme yöntemi ile belirlenen 947, 6., 7. ve 8. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Veri analizinde, öğrencilerin kişisel bilgilerinin frekans ve yüzde dağılımları hesaplanmış, t testi ve ANOVA kullanılmıştır. Öğrenme Stilleri Envanteri'nin analizinde ise ki- kare uygulanmıştır. Öğrencilerin öğrenme stilleri ile sorgulayıcı öğrenme becerileri arasındaki ilişkiyi çözümlemek için pearson momentler çarpımı korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin sahip oldukları öğrenme stillerinin ve sorgulayıcı öğrenme becerilerinin cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin öğrenme stilleri sosyo- ekonomik düzeye göre farklılık göstermezken sorgulayıcı öğrenme toplam puanları sosyo- ekonomik düzeye göre farklılık göstermektedir. Ayrıca öğrencilerin ayrıştıran ve değiştiren öğrenme stili alt ölçekleri ile sorgulayıcı öğrenme becerileri arasında düşük düzeyde, negatif ve anlamlı bir ilişki olduğu, özümseyen ve yerleştiren öğrenme stili alt ölçekleri ile sorgulayıcı öğrenme becerileri arasında ise düşük düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Main aim of this study is to determine 6th,7th and 8th grade elementary students' learning styles and relationship with their inquiry based learning skills. It is examined if there is a difference in 6th,7th and 8th grade elementary students' inquiry based learning skills in terms of their genders, grade levels and socio-economical status. Also it is examined if there is a significant relationship between students' learning styles and inquiry based learning skills. Within this aim, Learning style inventory, Inquiry learning skills inventory and personal information form applied to students. Data gathering tools applied to 947 6th, 7th and 8th grade students from low, medium and high socio-economic level elementary schools in center district of Aydın city in 2010-2011 academic year. Frequency and percentage distributions are calculated. Also t- test and ANOVA used. Chi- square test used in Learning style inventory. Pearson product moment correlation analysis was used to solve relationship between students' learning styles and inquiry learning skills. Depending on research results, it could be said that there is a significant difference between students' learning styles and inquiry learning skills based on gender and grade level. No significant difference found in students' learning styles based on their socio-economic status while a significant difference found in students' inquiry learning skill points based on their socio-economic status. Also low level negative relationship found between diverger, assimilator subscales and inquiry learning skills. A low level, positive relationship found between converger, accommodator subscales and inquiry based learning skills. |
URI: | http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32905901&idt=1 http://hdl.handle.net/11607/944 |
Appears in Collections: | Yüksek Lisans |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
FBY_GAMZE_ISIK_ABSTRACT.pdf | 53.23 kB | Adobe PDF | View/Open | |
FBY_GAMZE_ISIK_OZET.pdf | 70.28 kB | Adobe PDF | View/Open | |
FBY_GAMZE_ISIK_TEZ.pdf | Yüksek Lisans Tezi | 1.56 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.