Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/867
Title: İnternetin hizmet pazarlamasındaki yeri ve bankacılık sektöründe bir uygulama
Other Titles: The place of internet in the marketing of services and a practice in banking sector
Authors: Çakır, Fatma
Ünübol, Nurçin
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı
Keywords: İnternet
Hizmet Pazarlaması
İnternet Bankacılığı
İnternette Pazarlama
Internet, Marketing of Services
Internet Banking
Internet Marketting
Issue Date: 1-Jan-2009
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: İnternette pazarlama, pazarlama çabalarına hız kazandırmak ve modern pazarlama anlayışını desteklemek için internet ve internete ilişkin dijital teknolojilerin kullanımı olarak tanımlanmıştır. İnternet üzerinden pazarlamada, ürün ile hizmetlerin pazarlanması arasında benzerlikler olduğu gibi farklılıkların da olduğu göz ardı edilemez bir durumdur. İnternet üzerinden pazarlama anlayışında, hizmetlere uygun pazarlama stratejilerinin oluşturulması önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışmada geleneksel pazarlamada benimsenen modern pazarlama anlayışının, günümüzün en önemli gelişmelerinden olan internette pazarlama kavramı içerisinde nasıl bir yer edindiği incelenmiştir. Ayrıca hizmetlerin pazarlanmasında internetin yeri, hizmet pazarlamasında ne derecede etkili olduğu, çeşitli hizmet sektörleri üzerindeki etkileri de araştırma konusudur. Çalışmada bankacılık sektöründe de bir uygulamaya yer verilmiştir. İnternet bankacılığı, internet aracılığıyla müşterilerin elektronik bir ortam içerisinde finansal hizmetlerini görebildikleri ve yapabildikleri elektronik bankacılık hizmetlerinden biridir. Potansiyel olarak internet bankacılığı şubeler tarafından banka şartları içerisinde müşterilere sağlanan önemli bir hizmet yeniliğidir. Bu çalışmada, 'bankacılık hizmetlerinde internet teknolojisinin etkin bir şekilde kullanımı müşteri memnuniyetini arttırıcı bir etki yaratır' hipotezi incelenmiştir.
It is defined as internet marketing, to earning speed marketing effortes, and to support the sense of modern marketing, and the use of digital technologies related to internet. It is an undisregardable situation that, even though there are similarities between product and the marketing of services there are also some differences between them in marketing through internet. Developing suitable marketing strategies for services has a very important place for the conception of internet marketing. In this study, modern marketing concept adopted in traditional marketing and its position in the notion of internet marketing that is the most important of development of the present day is analyzed. Furthermore, the place of internet in the marketing of services, its effects in the marketing of services and also its effects in different service sectors are research subjects too. In the work there takes place an application concerning banking industry. Online banking is one of the electronic banking services that clients can see and work on their financial services in an electronic place. Potentially online banking is an important service innovation given to clients within the conditions of the banks by agencies. In this study, the hypothesis of 'using internet technology effectively in banking services will increase customer satisfaction' is analyzed.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32905069&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/867
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TEZ PDF 25.08.2009.pdfYüksek Lisans Tezi1.76 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.