Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/865
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYenice, Nilgün-
dc.contributor.authorYılmaz Kalaycı, İlke-
dc.date.accessioned2016-01-04T14:31:31Z-
dc.date.available2016-01-04T14:31:31Z-
dc.date.issued2009-01-01-
dc.date.submitted2009-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32915651&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/865-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji dersinde Çoklu Zeka Kuramı uygulamalarının öğrenciye etkilerinin ne yönde olduğuna, etkinlik hazırlarken zorlanıp zorlanmadıklarına, uygulamalarda kendilerini yeterli bulup bulmadıklarına ve Çoklu Zeka Kuramına dayalı değerlendirmenin diğer değerlendirme yaklaşımlarına göre etkili olup olmadığına ait görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2008'2009 yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı, Aydın ili merkez ilçedeki 32 ilköğretim okulunda görev yapan 177, 4. ve 5. sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ölçek kullanılmış, toplanan veriler SPSS 11,5 paket programı ile analiz edilmiştir. Bu araştırma sonucunda ilköğretim birinci kademede görev yapan sınıf öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji dersinde Çoklu Zeka Kuramı uygulamalarına yönelik görüşleri ile yaş, cinsiyet, mezun olunan okul türü, öğretmenlik mesleğinde geçen hizmet yılı, okuttukları sınıf düzeyi, görev yaptıkları okulun sosyo-ekonomik durumu, çoklu zeka kuramı ile ilgili bir hizmet içi eğitime katılıp katılmadıkları arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir.tr_TR
dc.description.abstractThe purpose of the study is to determine how the classroom teachers' practices of Multiple Intelligence Theory affect students in Science and Techonology lesson, whether they have difficulty while preparing activities and find themselves competent and also their opinions about whether other evaluation approaches are more effective comparing to others based on Multiple Intelligence Theory. The sample of the study consisted of 4th and 5th grade 177 elemantry teachers who were working in 32 primary schools connected to ministry of education, from central district of Aydın during 2008-2009 academic year. A scale which was developed by the researcher was used for the study. Data were analyzed with 11,5 package programme. The results of the study indicate that there was not any significant difference between 1st grade elemantry teachers' opinions about the application of Multiple Intelligence Theory in Science and Techonology lesson and their age, gender, type of graduated school, Professional service year, level of the class they teach, socio-economic condition of the school they work, having in-service training about multiple intelligence or not.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇoklu Zeka Kuramıtr_TR
dc.subjectFen ve Teknoloji Dersitr_TR
dc.subjectSınıf Öğretmenitr_TR
dc.subjectÖğretmen Görüşleritr_TR
dc.subjectMultiple İntelligence Theorytr_TR
dc.subjectScience and Technology Lessontr_TR
dc.subjectElementary Teacherstr_TR
dc.subjectTeacher Opiniontr_TR
dc.titleFen ve teknoloji dersinde çoklu zeka kuramı uygulamalarının sınıf öğretmeni görüşlerine göre değerlendirilmesi (Aydın ili örneği)tr_TR
dc.title.alternativeEvaluation of multiple intelligence theory applications in science and technology lesson according to elementary teachers opinions (The sample of Aydın city)tr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Sınıf Öğretmenliği) Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ilke_yilmaz_kalayci_tez.pdfYüksek Lisans Tezi1.89 MBAdobe PDFView/Open
ilke_yilmaz_kalayci_ozet.pdfYüksek Lisans Tezi59.08 kBAdobe PDFView/Open
ilke_yilmaz_kalayci_ingilizce_ozet.pdfYüksek Lisans Tezi56.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.