Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/863
Title: İlköğretim okulları 4. sınıf İngilizce dersi öğretim programının değerlendirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri
Other Titles: Teacher opinions about 4th classes English programme in primary schools
Authors: Türkoğlu, Adil
İnam, Gülçin
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
Keywords: İngilizce Programı
Öğretmen
Program Değerlendirme
English Programme
Teacher
Curriculum Evaluation
Issue Date: 1-Jan-2009
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu araştırma, İlköğretim 4. Sınıf İngilizce Öğretim Programına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı, Aydın İli tüm resmi ilköğretim okullarının dördüncü sınıf İngilizce öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini de Aydın İli merkez ilçe resmi ilköğretim okullarının dördüncü sınıf İngilizce öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırma betimsel niteliktedir. Öğretmen görüşlerini belirlemek amacı ile geliştirilen veri toplama aracı, tez danışmanı ve ilgili uzmanların görüşleri doğrultusunda araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Ön deneme uygulamasından sonra ankete son şekli verilmiştir. Anket altı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kişisel bilgilere yönelik 5 madde, ikinci bölümde programın kazanımlar boyutuna ilişkin 18 madde, üçüncü bölümde programın içerik boyutuna ilişkin 22 madde, dördüncü bölümde programın öğrenme-öğretme sürecine ilişkin 25 madde, beşinci bölümde programın ölçme- değerlendirme sürecine ilişkin 12 madde ve son bölümde öğretmenlere yöneltilen iki açık uçlu soru bulunmaktadır. Bu bölümlerde yer alan 77 madde beşli likert tipi ölçeğe uygun olarak hazırlanmıştır. Anket yolu ile elde edilen verilerin, amaçlara uygun olarak, frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalamaları ( ) hesaplanmıştır. Analiz sonucunda elde edilen bulgular tablolara yerleştirilerek yorumlanmıştır. Araştırmada kazanımları, içerik, öğrenme öğretme süreçleri ve ölçme değerlendirme durumlarına ilişkin görüşlerin 'Katılıyorum' düzeyinde yoğunlaştığı görülmektedir. Araştırma sonucunda yeni programın uygulanmasında haftalık ders saatinin yetersiz olduğu, bu yaş seviyesindeki öğrencilerin dili öğrenmeye istekli olmalarına karşın günlük hayatta dili etkin kullanamadıkları, öğretmenlerin okuma, yazma, dinleme ve konuşma ile ilgili kazanımların gerçekleşmesinde zaman zaman sorunlar yaşadıkları, programda bulunan etkinliklerin sınıf mevcutlarının kalabalık olması sebebiyle uygulanamadığı, materyal bulmada zaman zaman sıkıntı çekildiği, yeni ii programla ilgili öğretmenlere hizmetiçi eğitim seminerleri verilmesinin faydalı olacağı ortaya çıkmıştır.
This study is focused to determine the opinion of teachers about teaching the new English programme in 4th classes in primary schools. The population of the study consists of teachers of English working in primary schools in 4th classes in whole Aydın. The sample of the study consists of the teachers of English in primary schools in 4 th classes in centre of Aydın. This study is descriptive to determine the opinion of teachers, data collecting means has been developed by the researchers related to the opinion of the adviser and experts.After pre-trial on teachers the last form of the questionare has been attained.The questionnare consists of six parts. There are five items about the personal information of the teachers in the first part, eighteen items about the objectives of the programme in the second part, twenty two items about the organization of the content in the third part, twenty five items about the learning situations in the forth part, twelve items about testing situations in the sixth part and there are two open-ended scale in the last part. The seventy seven items have been done by means of likert type. Considering the objectives, frequency (f), percentage (%) and arithmetic mean( ) of data collected have been found by the help of survey.The results attained from the analysis have been interpreted by using the tables. It has been seen that the opinions considering the objectives, content, learning situations and testing situations have condensely gathered at the part of ?I agree?. According to the results of the study , time in a week is unsufficient to applicate the new English programme, although the students in this age are desirous to learn the foreign language, they can not use the language effectively, the teachers have some problems in reading,writing, listening and speaking, because of the crowded classes teachers have problems to applicate the activities in classes, the teachers have problems to find he materials easily, the teachers want to have education about the new English programme .
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=53181728&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/863
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gulcin_inam_celik_tez.PDFYüksek Lisans Tezi691.24 kBAdobe PDFView/Open
gulcin_inam_celik_özet.pdfYüksek Lisans Tezi39.92 kBAdobe PDFView/Open
gulcin_inam_celik_abstract.pdfYüksek Lisans Tezi15.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.