Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/847
Title: Turistik ürün çeşitlendirme kapsamında kırsal turizm ve kırsal turizm işletmeciliği: Şirince örneği
Other Titles: Rural tourism and rural tourism management under the concept of tourism product diversificaton: A case study for Şirince
Authors: Çolakoğlu, Ülker
Çolak, Okan
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm Anabilim Dalı
Keywords: Turistik Ürün Çesitlendirme
Kırsal Turizm
Şirince
Swot Analizi
Tourism Product Diversification
Rural Tourism
SWOT Analysis
Issue Date: 1-Jan-2009
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Dünyadaki hızlı ekonomik, siyasal ve teknolojik gelismelere paralel olarak, turizm sektörünün sagladıgı faydaların fark edilmesiyle ülkeler arasında rekabet artmıs, degisen istek ve ihtiyaçlar dogrultusunda uluslararası turizm hareketlerinde degismeler yasanmıs ve seyahat sırasında macera arayan, çevreye duyarlı, farklı kültürleri merak eden, farklı turistik ürünleri tercih eden yeni bir turist profili ortaya çıkmıstır. Gelisen bu yeni turistik talebe baglı olarak yeni turistik ürünler olusturma, turistik destinasyonların en önemli politikası haline gelmistir. Turistik ürün çesitlendirme politikalarından biri de kırsal turizmdir. Kırsal turizm, sürdürülebilirlik yaklasımlarından hareketle giderek dünyada ve Türkiye’de daha fazla ilgi gören ve gelistirilen bir turizm çesididir. Türkiye’de turizm açısından gelismis Marmara, Ege ve Akdeniz bölgelerindeki turizm merkezlerinin yakınındaki bazı köyler kesfedilerek, ziyarete konu olmaya baslamıstır. Bu köylerden biri de Sirince’dir. Sirince, cografi konum bakımından potansiyeli çok yüksek ve turizmde dünyada adını duyurmus Efes, Artemis Tapınagı, Meryemana, St. Jean, Yedi Uyuyanlar gibi tarihi inanç merkezlerine yakındır. Sirince kırsal turizm açısından yüksek potansiyele ve diger turizm türleriyle entegre olabilme gücüne sahip olmasına karsın kırsal turizm potansiyeli yeterince degerlendirilememektedir. Bu çalısmada, turistik ürün çesitlendirme kapsamında kırsal turizm incelenerek, Sirince Köyünün yöresel özellikleri ortaya konulmus ve alan arastırması yapılarak mevcut turizm potansiyeli, yörenin güçlü ve zayıf yönleri, fırsat ve tehdit unsurları tespit edilmeye çalısılmıstır. Bunun yanında kırsal turizm isletmeciligine yönelik olarak yörenin isgören potansiyelini belirlemek üzere Sirince’de faaliyet gösteren kırsal turizm isletmelerinde çalısan isgören profili çıkarılmıstır. Çalısmanın sonunda elde edilen bulgulara dayalı olarak, Sirince’nin SWOT matrisi çıkarılarak yörenin turizm gelisimi için yapılması gerekenler önerilmistir.
In parallel with the economic, politic and technologic developments in the world; due to noticing the benefits that tourism sector supplies, the rivalry between the countries ascended; international tourism destination changes seen according to the varying desires and needs; and a new tourist profile appears that looks up adventure while travelling, environmentallyconscious, wonders different cultures, and chooses different touristic products. Due to developing this new touristic demand, composing new touristic products became the most important politics of touristic destinations. Rural tourism is the one of these policies. Rural tourism is a tourism type that gets more attention in Turkey and in the world moving with the sustainability approaches. Some of the villages in Turkey in which located in Marmara, Aegean and Mediterranean regions nearby the tourism centers are explored and started to visit. One of these villages is Sirince. Sirince is close to the places that have a very high potential as geographical position and famous around the worldwide in tourism like Ephesus, Artemis Temple, the Virgin Mary, St. Jain, Seven Sleepers etc. Although Sirince has the power to integrate to the other tourism types and has the high potential in terms of rural tourism, its’ rural potential can not be evaluated sufficiently. In this study, by analyzing touristic product diversification of rural tourism, the local specialties of village Sirince is displayed; and by making field study; current tourism potential, strong and weak aspects of destination, opportunity and threat factors are tried to determine. Moreover, intended for rural tourism management, for determining employees of destination, the profile of employees is finded out working at rural hotels in Sirince. At the end of the study, recommendations are given for the tourism development of the region and SWOT matrix of Sirince is drawn by based on the findings.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32895959&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/847
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
okan_colak_sirince kırsal turizm potansiyeli.pdf.pdfYüksek Lisans Tezi1.45 MBAdobe PDFView/Open
okan_colak_ozet.pdf.pdfYüksek Lisans Tezi15.4 kBAdobe PDFView/Open
okan_colak_abstract.pdf.pdfYüksek Lisans Tezi12.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.