Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/840
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAkar Vural, Ruken-
dc.contributor.authorGörgülü, Fatoş-
dc.date.accessioned2015-12-30T12:18:15Z-
dc.date.available2015-12-30T12:18:15Z-
dc.date.issued2009-01-01-
dc.date.submitted2009-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32904238&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/840-
dc.description.abstractBu yarı deneysel çalışma, eğitimde drama destekli kubaşık öğrenme etkinliklerinin 5- 6 yaş öğrencilerinin iletişim becerilerinin (sözel iletişim, sözel olmayan iletişim, iletişim engellerinden kaçınma, nezaket içerikli iletişim) gelişimi üzerindeki etkisini araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2007- 2008 öğretim yılının 2. yarıyılında Aydın İli Karpuzlu İlçesinde resmi bir ilköğretim okuluna bağlı iki anasınıfında yürütülmüştür. Araştırma bir deney bir kontrol grubunda bulunan toplam 21 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deneysel program 8 hafta sürmüştür. Dersler deney grubunda eğitimde drama destekli kubaşık öğrenme etkinlikleri, kontrol grubunda ise okul öncesi programında yer alan MEB okul öncesi eğitim programı etkinlikleriyle işlenmiştir. Deney ve kontrol gruplarına, araştırmacı tarafından geçerlik ve güvenirlilik çalışması yapılan ' İletişim Becerileri Ölçeği' öntest-sontest olarak verilmiştir. Araştırmada iletişim becerileri ölçeğinden elde edilen öntest-sontest puanları üzerinde istatistiksel teknik olarak bağımsız gruplar t-testi ve kovaryans analizi kullanılmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi p<.05 olarak alınmıştır. Sonuç olarak iletişim becerileri ölçeği sözel iletişim ve iletişim engellerinden kaçınma becerileri alt ölçeklerinden elde edilen toplam puanlar açısından deney grubu lehine anlamlı farklar olduğu bulunmuştur. Sözel olmayan, nezaket içerikli iletişim becerileri alt ölçeklerinden elde edilen toplam puanlar açısından deney ve kontrol gruplarında anlamlı fark olmadığı görülmüştür.tr_TR
dc.description.abstractThis experimental study was done to explore the effects of drama supported cooperative learning activities on the communication skills (oral, non-oral, communication conflicts, including politeness) of 5'6 years old students in education. This research was performed on two preschool classes of official primary schools in Karpuzlu town of Aydın in the 2nd part 2007-2008 education period. The research is performed on 21 students in two control groups that of experimental and control groups. It was continued for 8 weeks. The lessons in experimental group was given as activities of drama supported cooperative learning, and the lessons in control group was given as multiple intelligence activities in preschool curriculum. In experimental and control groups, 'A Scale of Communication Skills' was applied as pretest-posttest by the researcher. As statistical technique, independent groups t-test was used on the pretest-posttest points obtained from communication skills criterion, in the research. Suggestiveness level is assumed as p<0.5 in the analysis. In conclusion, meaningful differences was observed in favor of the experimental group in terms of total points in avoiding skills of oral-communication obstacles - low measurements. It is also observed that there is no meaningful differences in the aspect of total points in politeness-including communication skills low measurements.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKubaşık Öğrenmetr_TR
dc.subjectEğitimde Dramatr_TR
dc.subjectİletişim Becerileritr_TR
dc.subjectİletişim Becerileri Ölçeğitr_TR
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimitr_TR
dc.subjectCooperative Learningtr_TR
dc.subjectDrama in Educationtr_TR
dc.subjectCommunication Skillstr_TR
dc.subjectA Scale of Communication Skillstr_TR
dc.subjectPreschool Educationtr_TR
dc.titleDrama destekli kubaşık öğrenme etkinliklerinin okul öncesi 5- 6 yaş çocuklarının iletişim becerilerine etkisitr_TR
dc.title.alternativeEffects of drama ducation supported cooperative learning activities on the communication skills of 5-6 years old childrentr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Okul Öncesi Öğretmenliği) Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tez_fatoşgörgülü.pdfYüksek Lisans Tezi2.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.