Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11607/840
Title: | Drama destekli kubaşık öğrenme etkinliklerinin okul öncesi 5- 6 yaş çocuklarının iletişim becerilerine etkisi |
Other Titles: | Effects of drama ducation supported cooperative learning activities on the communication skills of 5-6 years old children |
Authors: | Akar Vural, Ruken Görgülü, Fatoş Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Okul Öncesi Öğretmenliği) Anabilim Dalı |
Keywords: | Kubaşık Öğrenme Eğitimde Drama İletişim Becerileri İletişim Becerileri Ölçeği Okul Öncesi Eğitimi Cooperative Learning Drama in Education Communication Skills A Scale of Communication Skills Preschool Education |
Issue Date: | 1-Jan-2009 |
Publisher: | Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Abstract: | Bu yarı deneysel çalışma, eğitimde drama destekli kubaşık öğrenme etkinliklerinin 5- 6 yaş öğrencilerinin iletişim becerilerinin (sözel iletişim, sözel olmayan iletişim, iletişim engellerinden kaçınma, nezaket içerikli iletişim) gelişimi üzerindeki etkisini araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2007- 2008 öğretim yılının 2. yarıyılında Aydın İli Karpuzlu İlçesinde resmi bir ilköğretim okuluna bağlı iki anasınıfında yürütülmüştür. Araştırma bir deney bir kontrol grubunda bulunan toplam 21 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deneysel program 8 hafta sürmüştür. Dersler deney grubunda eğitimde drama destekli kubaşık öğrenme etkinlikleri, kontrol grubunda ise okul öncesi programında yer alan MEB okul öncesi eğitim programı etkinlikleriyle işlenmiştir. Deney ve kontrol gruplarına, araştırmacı tarafından geçerlik ve güvenirlilik çalışması yapılan ' İletişim Becerileri Ölçeği' öntest-sontest olarak verilmiştir. Araştırmada iletişim becerileri ölçeğinden elde edilen öntest-sontest puanları üzerinde istatistiksel teknik olarak bağımsız gruplar t-testi ve kovaryans analizi kullanılmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi p<.05 olarak alınmıştır. Sonuç olarak iletişim becerileri ölçeği sözel iletişim ve iletişim engellerinden kaçınma becerileri alt ölçeklerinden elde edilen toplam puanlar açısından deney grubu lehine anlamlı farklar olduğu bulunmuştur. Sözel olmayan, nezaket içerikli iletişim becerileri alt ölçeklerinden elde edilen toplam puanlar açısından deney ve kontrol gruplarında anlamlı fark olmadığı görülmüştür. This experimental study was done to explore the effects of drama supported cooperative learning activities on the communication skills (oral, non-oral, communication conflicts, including politeness) of 5'6 years old students in education. This research was performed on two preschool classes of official primary schools in Karpuzlu town of Aydın in the 2nd part 2007-2008 education period. The research is performed on 21 students in two control groups that of experimental and control groups. It was continued for 8 weeks. The lessons in experimental group was given as activities of drama supported cooperative learning, and the lessons in control group was given as multiple intelligence activities in preschool curriculum. In experimental and control groups, 'A Scale of Communication Skills' was applied as pretest-posttest by the researcher. As statistical technique, independent groups t-test was used on the pretest-posttest points obtained from communication skills criterion, in the research. Suggestiveness level is assumed as p<0.5 in the analysis. In conclusion, meaningful differences was observed in favor of the experimental group in terms of total points in avoiding skills of oral-communication obstacles - low measurements. It is also observed that there is no meaningful differences in the aspect of total points in politeness-including communication skills low measurements. |
URI: | http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32904238&idt=1 http://hdl.handle.net/11607/840 |
Appears in Collections: | Yüksek Lisans |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tez_fatoşgörgülü.pdf | Yüksek Lisans Tezi | 2.11 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.