Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/839
Title: İşgören motivasyonu ile iş doyumu arasındaki ilişki - Kuşadası'ndaki beş ve dört yıldızlı otellerde bir araştırma
Other Titles: Relationship between personnel motivation and job satisfaction - A survey five and fourstar hotel organizations in Kuşadası
Authors: Çavuş, Şenol
Çolak, Gökhan
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm Anabilim Dalı
Keywords: Motivasyon
İş doyumu
Özendirme Araçları
Motivation
Job Satisfaction
Incentive Tools
Issue Date: 1-Jan-2009
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Otel isletmelerinde çalısan isgörenlerin isletmeyle bütünlesmesi ve isinde doyum sağlaması oldukça önemlidir. Emek-yoğun bir sektör olan turizm sektöründe yer alan otel isletmelerinde hizmeti satın alan ile hizmeti sunan yüz yüze olmasından dolayı is doyumu büyük önem tasır. Otel isletmelerinde isgörenlerin is doyumu, müsteri memnuniyetini, hizmet kalitesini ve dolayısıyla da isletmenin basarısını doğrudan etkiler. Đsgörenleri motive eden unsurların neler olduğu ne kadar iyi anlasılırsa, onları motive etmek o derece etkin olur. Đsgörenlerin motivasyonunu etkileyen faktörlerle is doyumu arasında bir iliski söz konusudur. Bu nedenle, isgören doyumunu sağlamak için onların motivasyonuna büyük önem vermek gerekir. Đsgörenlerin motivasyonunu ise en etkili biçimde onların ihtiyaçlarına yönelik olan özendirme araçları ile sağlamak mümkündür. Arastırmanın amacı, otel isletmelerinde motivasyonun ve bu amaçla kullanılan özendirme araçlarının isgörenlerin is doyumuna olan etkilerinin belirlenmesidir. Kusadası’ndaki bes ve dört yıldızlı otel isletmelerinde çalısan 252 isgörene anket uygulanmıstır. Yapılan arastırma sonucunda, örnekleme dahil olan otel isletmelerinde en çok kullanılan özendirme aracının isgörene ücretsiz olanaklar sunulması olduğu ve isgörenlerin is doyumlarını en çok arttıran faktörün ise statü olduğu ortaya çıkmıstır.
It is important for personnels to search and evolvate the conditions which will provide job satisfaction and adoptation with their companies. Labor and job satisfaction in particular do have great importance in the hotel organizations within tourism sector, as a labor intensive industry, as who is receiving the service and who is providing the service are in a face to face relation. Personnel's job satisfaction in the hotel organizations has a direct impact on customer's satisfaction, service quality, and achievement of the organization. If school principals are clear about motivating factors, they can motivate their personnel effectively. There is a relationship between the factors that increase the motivation of the personnel and job satisfaction. Thus, it is important that personnel motivation should be given great importance in order to achieve job satisfaction. It would be possible to achieve the most effective personnel motivation by means of incentive tools oriented at their needs. The aim of this survey is to determine and analyze the effects of motivation and incentive tools used in the hotel organizations on job satisfaction of personnel. It was conducted questionaire for 252 personnels employed at five and fourstar hotel organizations in Kuşadası. In the conclusion of the survey that was conducted, it came out that in the hotel organizations that is included in the sample, mostly used incentive tool is presenting free facilities for personnels and the factor that mostly increases the job satisfaction of the personnels is status.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32897165&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/839
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gokhan_colak_tez.pdfYüksek Lisans Tezi442.61 kBAdobe PDFView/Open
gokhan_colak_ozet.pdfYüksek Lisans Tezi30.24 kBAdobe PDFView/Open
gokhan_colak_abstract.pdfYüksek Lisans Tezi20.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.