Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/788
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTürkoğlu, Adil
dc.contributor.authorElitok Kesici, Ayşe
dc.date.accessioned2015-12-28T13:24:55Z
dc.date.available2015-12-28T13:24:55Z
dc.date.issued2010-01-01
dc.date.submitted2010
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=51454417&idt=1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/788
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, Aydın İli merkez ilçelerindeki ortaöğretim kurumlarının okul yaşam kalitesi düzeylerini belirlemek ve ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf içi iletişimde kullandıkları örtük programın özelliklerini gözlemlere, öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelemektir.Araştırmada hem nicel hem de nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu nedenle araştırma bir yönüyle nicel araştırma desenlerinden tarama modelinde betimsel bir çalışma, diğer bir yönüyle de öğretmenlerin sınıf disiplinini sağlarken kullandıkları örtük program öğelerinden iletişim öğesinin derinlemesine ve çok boyutlu olarak incelenmesine yönelik olarak nitel bir çalışma özelliği göstermektedir.Araştırmanın evrenini Aydın İli Merkez ilçesindeki bütün ortaöğretim kurumları oluşturmaktadır. Araştırmada 18 lisede öğrenim gören toplam 969 öğrenciden nicel veriler elde edilmiştir. Nitel veriler için örneklem seçiminde maksimum örnekleme kullanılmıştır.Araştırmanın nicel verilerinden elde edilen bulgulara dayanılarak, öğrencilerin okullarındaki yaşam kalitesini ortanın biraz üzerinde algıladıkları, kız ve erkek öğrencilerin okul yaşam kalitesi algıları arasında önemli farklılıklar olmadığı, orta sosyo-ekonomik düzeydeki liselerde okul yaşam kalitesinin daha yüksek olduğu ve sınıf düzeyi düştükçe öğrencilerin liselerdeki yaşam kalitesini daha olumlu algıladıkları söylenebilir.Gözlem ve görüşmelerden elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, örtük program kapsamındaki sınıf içi iletişimde, lise yaşam kalitesi yükseldikçe öğretmenlerin olumlu davranışlarının arttığı bulunmuştur.tr_TR
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to determine the levels of school life quality of secondary education institutions in the central districts of Aydın and examine the characteristics of the hidden curriculum used by secondary education teachers in the in-class communication in terms of observations, teacher and students views. Both qualitative and quantitative research methods were used in the study. Thus, the study is descriptive in the survey model among the quantitative research designs. At the same time it is a qualitative study in terms of examining the communication element, which is among the hidden curriculum elements used by teachers while applying discipline in class, thoroughly and in a multi dimentional way. The population of the study consists of all the secondary schools in Aydın central district. Quantitative data was gathered from totally 969 students studying at 18 high schools. For qualitative data 'maximum sampling' was used in the selection of samples.Findings gathered from qualitative data put forth that students view the life quality at their schools a little above average, there are no significant differences between female and male students's views on school life quality, school life quality is higher at high schools of middle socio economic level and that students see high school life quality more positive as the class level decreases.When the observation and interview findings are examined, it is seen that as the high school life quality in the in-class communication in the scope of the hidden curriculum increases, teachers behave more positively.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖğretmen Davranışıtr_TR
dc.subjectTeacher Behaviortr_TR
dc.subjectOkul Yaşam Kalitesitr_TR
dc.subjectÖrtük Programtr_TR
dc.subjectİletişimtr_TR
dc.subjectSınıf İçi İletişimtr_TR
dc.subjectSchool Life Qualitytr_TR
dc.subjectHidden Curriculumtr_TR
dc.subjectCommunicationtr_TR
dc.subjectIn-Class Communicationtr_TR
dc.titleOrtaöğretim öğretmenlerinin sınıf içi iletişimde kullandıkları örtük programın özellikleritr_TR
dc.title.alternativeThe characteristics of the hidden curriculum used by secondary education teachers in the in- class communicationtr_TR
dc.typedoctoralThesistr_TR
dc.contributor.authorIDTR150325tr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Doktora

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ayşe Elitok Kesici Doktora Tezi.pdf2.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.