Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/783
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDoğaner, Mustafa-
dc.contributor.authorBabalık, Hakkı-
dc.date.accessioned2015-12-28T12:39:17Z-
dc.date.available2015-12-28T12:39:17Z-
dc.date.issued2009-01-01-
dc.date.submitted2009-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32899277&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/783-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkiye'de bulunan değerli taşların mevcut durumunu ve bunların pazarlama sorunlarını ele almaktır. Çalışmada, Türkiye değerli taş potansiyelinin boyutları hakkında bilgiler sunulmuştur. Mevcut potansiyelin Türkiye'de neden kullanamadığı hakkında literatür taraması yapılmıştır. Türkiye, değerli taş kaynakları bakımından oldukça önemli bir potansiyele sahip bulunmaktadır. Tüm Avrupa'da Urallar'a kadar önemli bir değerli taş yatağı bulunmamaktadır. Bu tespitin bir istisnası sadece Baltık Denizi kıyılarından çıkarılmakta olan Kehribar (Amber)'dır. Bununla birlikte Anadolu'da 38 adet değerli taş rezervi bulunmaktadır. Türkiye böylesine zengin kaynaklara sahip olmasına rağmen, dünya değerli taş ticaretinden hemen hemen hiç pay alamamaktadır. Oysaki dünyanın en önemli değerli taş pazarı, Türkiye'nin hemen yakınındaki Avrupa'dır. Pazara yakınlık avantajına rağmen Türkiye'nin bu ticaretten pay alamaması düşündürücüdür. Türkiye'de böylesine yüksek düzeyde değerli taş potansiyeli olmasına rağmen bu değerli taşları işleyecek olan işletmelerin yeterli düzeyde olmamalarının ana nedeni pazarlama sorunlarıdır. Mevcut olan işletmeler küçük atölyeler şeklinde düşük miktarlarda üretim yaparak, düşük gelir elde etmektedirler. Değerli taş işletmeleri uygun pazarlama teknikleri uygulayamadıkları için hammadde zenginliği ve pazara yakınlık avantajlarını yeteri kadar kullanamamaktadır.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study is to deal with gems and marketing problems in Turkey. Informations have been given about the potential of gems in Tukey. Literature searching has been made why we can't use the present potential. Turkey has a quite important potential in the point of gems resources. There is no a noteworthy gems place until Urals in all of Europe. Amber, deducing from the coast of the Baltic Sea, is only an exception of this definition. In addition to this, there are thirty eight gems reserve in Anatolia. In spite of such wealthy resources, Turkey has hardly ever taken its toll of the world gems trade. However, the Europe, being near us, is the most important gems market of the world. In spite of nearness to market, that Turkey can't take it's toll of this trade is bizarre. Although Turkey has such high gems potential, the main reason of not being of firms is marketing problems. Present firms, producing low rates in the shape of small workshops, obtain low income. Because gem firms can not enforce appropriate marketing techniques, they can not use the advantage of wealthiness of raw material and nearness to market.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDeğerlitr_TR
dc.subjectPazarlamatr_TR
dc.subjectDeğerli Pazarlamasıtr_TR
dc.subjectDeğerli Taş İşçiliğitr_TR
dc.subjectPazarlama Sorunlarıtr_TR
dc.subjectGemstr_TR
dc.subjectMarketingtr_TR
dc.subjectGems Marketingtr_TR
dc.subjectLapidarytr_TR
dc.subjectMarketing Problemstr_TR
dc.titleTürkiye değerli taş potansiyeli ve pazarlama sorunlarıtr_TR
dc.title.alternativeThe potential of turkey gems and marketing problemstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.authorIDTR16677tr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TÜRKİYE DEĞERLİ TAŞ POTANSİYELİ VE PAZARLAMA SORUNLARI.pdfYüksek Lisans Tezi4.65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.