Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/734
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖztürk, Adil Adnan-
dc.contributor.authorÖzbey, Emre-
dc.date.accessioned2015-12-24T16:53:55Z-
dc.date.available2015-12-24T16:53:55Z-
dc.date.issued2009-01-01-
dc.date.submitted2009-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32902937&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/734-
dc.description.abstractUzun süre bölgenin tek lisesi olarak hizmet veren Aydın Lisesi'nin gelişimi öğrenci merkezli olarak incelenmeye çalışılmıştır. Aydın Lisesi'nin sosyal, kültürel, sportif alanlardaki çalışmaları değerlendirilmiştir. Tez yedi ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde araştırmanın problemi, amacı, yöntemi, sınırlılıkları ve tanımlar hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde, genel hatlarıyla Aydın eğitim tarihine değinilmiştir. Üçüncü bölümde Aydın İli'nin ilk ortaokulu olan, sonradan Aydın Ortaokulu adını alan İkbal Ortaokulu incelenmiştir. Dördüncü bölümde Aydın Lisesi açıldığında Türkiye'nin eğitim durumu, Aydın'da bir liseye olan ihtiyaç ve Aydın Lisesi'nin açılması ve gelişimine değinilmiştir. Beşinci bölümde Aydın Lisesi'nin son yıllardaki ÖSS başarı durumu bazı istatistikî verilerle incelenmiştir. Altıncı bölümde Aydın Lisesi'nin sosyal, kültürel, sportif çalışmaları ele alınmış ve çeşitli alanlarda elde ettiği başarılara yer verilmiştir. Son bölümde ise Aydın Lisesi'nin ilk mezunları ve Lise'den mezun olan, ardından önemli görevler üstlenen ve toplum tarafından tanınan Aydın Lisesi öğrencileri tanıtılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe upswing of Aydın Lycee, the only lycee of the region for a long time, is tried to be examined, based on students' activities. Social, culturel and sportive activities of Aydın Lycee have been evaluated. The work has seven main parts. In the first part the problem, aim, method, limitation and definition of the research have been reported. In the second part, generally, Aydın's educational history is mentioned. In the third part, İkbal which is the first secondary school in Aydın is mentioned, then known as Aydın Secondary School. In the fourth part, the educational situation of Turkey and the demand for a lycee in Aydın, establisment and evolution of Aydın Lycee when it was build are mentioned. In the fifth part the status of Aydın Lycee in OSS exam for higher education in the late years is analyzed through statistical data. In the sixth part, social, cultural, sportive activities of Aydın Lycee and some successes on some branches are touched upon. In the last part, the very first graduates having taken over some important roles and known by society are introduced.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAydın Lisesitr_TR
dc.subjectAydıntr_TR
dc.subjectEğitim-Öğretimtr_TR
dc.subjectMezuntr_TR
dc.subjectOkultr_TR
dc.subjectMezun Öğrencilertr_TR
dc.subjectAydın Lyceetr_TR
dc.subjectEducation and Teachingtr_TR
dc.subjectSchooltr_TR
dc.subjectGraduatestr_TR
dc.titleAydın Lisesitr_TR
dc.title.alternativeAydın Lyceetr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Emre_Ozbey_ozet.pdf.tr.pdf114.42 kBAdobe PDFView/Open
Emre_Ozbey_ozet.pdf.en.pdf112.04 kBAdobe PDFView/Open
Emre_Ozbey_Aydın Lisesi.pdf.pdfYüksek Lisans Tezi19.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.