Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/732
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTürkoğlu, Adil-
dc.contributor.authorArtkan, Yakup-
dc.date.accessioned2015-12-24T15:49:06Z-
dc.date.available2015-12-24T15:49:06Z-
dc.date.issued2009-01-01-
dc.date.submitted2009-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=53174892&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/732-
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Adnan Menderes Üniversitesi meslek yüksekokullarında görev yapan öğretim elemanlarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarını belirlemek, öğretim elemanlarının tutumlarını farklı değişkenler açısından incelemek ve bu doğrultuda öneriler geliştirmektir. Araştırmanın evrenini, 2008 - 2009 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Adnan Menderes Üniversitesi meslek yüksekokullarında görev yapan öğretim elemanı oluşturmaktadır. Evrenin tümüne ulaşılması amaçlandığı için herhangi bir örneklem belirlenmemiştir Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon, kruskall wallis ve tukey HSD gibi tekniklerden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır. 1.Öğretim elemanlarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının aritmetik ortalaması 3.75 aritmetik ortalama ile 'katılıyorum' düzeyindedir. Öğretim elemanlarının tutumlarının bu düzeyde olması öğretmenlik mesleğine karşı olumlu bir tutuma sahip olduklarının bir göstergesidir. 2.Meslek yüksekokullarında görev yapan öğretim elemanlarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumları cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık gösterirken, diğer değişkenlere göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. 3. İnsancıl düşünsel yaklaşımı boyutunda cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenine göre öğretim elemanlarının tutumları arasında anlamlı bir fark çıkmıştır 4. Mesleki kıdem değişkenine göre öğretim elemanlarının öğrenci ve öğrenmeye karşı tutumları arasında anlamlı bir farklılık vardır. Bu farklılık 6-10 yıl kıdeme sahip öğretim elemanlarının lehinedir. 5.Öğretim elemanlarını akademik unvan değişkenine göre mesleğe karşı tutum boyutunda anlamlı bir farklılığın olduğunu görüyoruz. Bu farklılık öğretim üyeleri ile öğretim görevlileri arasında öğretim üyelerinin lehinedir. 6.Öğretim elemanlarını mezun olunan derece değişkenine göre öğrenci ve öğrenmeye karşı tutumlarında anlamlı bir farklılığın olduğunu görüyoruz. Bu farklılık yüksek lisans mezunları ile ön lisans ve doktora mezunları arasında yüksek lisans mezunlarının lehinedir.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of survey is to determine the attitudes of instructors about teaching in vocational high schools of Adnan Menderes University, to examine these attitudes according to different variables and also to develop proposals accordingly. The population of survey consists of the faculty members working during 2008-2009 academic year in vocational high schools of Adnan Menderes University. Any sample isn't determined so as to reach whole population. Some techniques were used such as mean, standard deviation, t-test, one way analysis of variance, correlation,kruskal wallis and tukey HSD in the analysis of datum. The following results were achieved according to findings. 1- The average of faculty members' attitudes about teaching is at level of agreement with 3.75 average. This level of teachers' attitudes shows that they have positive attitudes towards teaching. 2- While the attitudes of faculty members working in vocational high school about teaching differ according to gender variable meaningfully, they don't differ according to other variables significantly. 3- There is a meaningful difference among the faculty members' attitudes according to gender and professional priority variable in relation with humanistic intellectual approach. 4- There is a meaningful difference among the faculty members' attitudes towards student and learning according to professional priority variable. This difference is in favour of faculty members who have priority during 6-10 years. 5- We notice that there is a meaningful difference about the teachers' attitudes towards occupation according to academic qualification variable. This difference is in favour of faculty members between the lecturers and faculty members. 6- It is shown that there is a meaningful difference about the faculty members' attitudes towards student and learning according to graduation degree variable. This difference is in favour of graduate degree between associate degree , postgraduate and graduate degree.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMeslek Yüksek Okullarıtr_TR
dc.subjectVocational High Schoolstr_TR
dc.subjectMesleki Tutumtr_TR
dc.subjectVocational Attitudetr_TR
dc.subjectTutumlartr_TR
dc.subjectAttitudestr_TR
dc.subjectÖğretim Elemanlarıtr_TR
dc.subjectInstructorstr_TR
dc.subjectÖğretmen Görüşleritr_TR
dc.subjectTeacher Opinionstr_TR
dc.subjectÖğretmen Tutumutr_TR
dc.subjectTeacher Attitudetr_TR
dc.subjectÖğretmenliktr_TR
dc.subjectTeachingtr_TR
dc.titleMeslek yüksek okullarında görev yapan öğretim elemanlarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesitr_TR
dc.title.alternativeResearch of the opinions of the instrucors who work at vocational high schools about teaching professiontr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.