Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/729
Title: Stratejik yönetim bakış açısıyla maliyet yönetimi kavramının incelenmesi ve bir bilgisayar işletmesinde uygulanması
Other Titles: The cost management approach with strategial management view and an implementation in computer management
Authors: Sönmez, Feriştah
Sabancı, Meral
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
Keywords: Stratejik Yönetim
Maliyet Yönetimi
Yönetim
Strategical Management
Cost Management
Management
Issue Date: 1-Jan-2010
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Sanayi devrimi ile artan üretim isletmeleri sürekli bir yeni pazar arayısına itmistir. Yeni pazar arayısı ile birlikte isletmeler daha çok üretip, daha çok satmak için çabalamaya baslamıslardır. İsletmelerin bu yogun çabası sirketler arasında rekabeti ortaya çıkarmıstır. Bu sert rekabet içerisinde bazı sirketler elenmis, bazıları ise yasamayı basarabilmistir. Bu noktada ortaya stratejik yönetim kavramı çıkmıstır. Sınırların kalktıgı, tüm dünyanın tek bir pazar haline geldigi günümüzde, isletmelerin ayakta kalabilmek ve yasamak için, stratejik yönetim politikalarını uygulamaktan baska yolları kalmamıstır. Yöneticiler stratejik yönetim ile ilgili kararlar verirken maliyet yönetimi yaklasımından faydalanmaktadırlar. Maliyet yönetimi ürün kalitesinden ödün vermeden ürünün maliyetlerini en düsük seviyede tutmak için kullanılmaktadır. Bu çalısma maliyet yönetimi kavramını stratejik yönetim açısından incelemek amacıyla hazırlanmıstır. Burada maliyet yönetiminin stratejik yönetim kararlarını tamamlayıcı etkisi incelenmistir. Çalısmanın uygulama asamasında 'örnek olay çalısması' kullanılmaktadır. Seçilen isletme örnek olay yöntemi ile incelenmistir.
Production centers which increased with the industry revolution have started a new marketing quest. Enterprises have begun to try to produce and sell more thanks to the new marketing quests. The dense efforts of the managements have formed the competition among the enterprises. Some enterprises were eliminated; some achieved to survive during this hard competition. The concept of strategical management has been emerged at this point. Nowadays during which the borders removed, the world has been becoming the only market; enterprises have had no other choice except implementing strategical management policies to survive and to be alive. The managers have been benefiting from expenditure management approach while coming to decisions about strategical management. Expenditure management is used to keep the costs of the product at lowest level without making concessions of the quality of product. This study has been prepared for analyzing the notion of expenditure management from the angle of strategical management. The complemental effect of expenditure management for strategical management decisions has been analyzed here. Case study has been used during the practice step of this study. The enterprise has been analyzed with case study method.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32897697&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/729
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
meral_sabancı_özet ingilizce.pdf27.11 kBAdobe PDFView/Open
meral_sabancı_özet.pdf38.17 kBAdobe PDFView/Open
meral_sabancı_tez.pdf26.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.