Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/727
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKarasakaloğlu, Nuri-
dc.contributor.authorZayim, Hülya-
dc.date.accessioned2015-12-24T12:30:28Z-
dc.date.available2015-12-24T12:30:28Z-
dc.date.issued2009-01-01-
dc.date.submitted2009-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=52653089&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/727-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim 1. sınıfta kullanılan okuma yazma öğretimi sürecinde hece dönemini, öğretmen ve veli görüşleri ile sınıflarda video çekimler sayesinde yapılan gözlemler ışığında değerlendirmektir. Bu çalışmanın örneklemini, 2008-2009 eğitim-öğretim yılında, Aydın il merkezinde, STCY ile öğretim yapmakta olan 1. sınıf öğretmenleri ve bu öğretmenlerin sınıflarında bulunan öğrenci velileri oluşturmaktadır. Araştırmaya, farklı sosyo-ekonomik düzeydeki 3 okuldan seçilen 2'şer öğretmen olmak üzere; toplam 6 öğretmen katılmıştır. Katılımcılarla hece dönemi içerisinde görüşmeler yapılmıştır. Görüşlerine başvurulan öğretmenlerin okuttuğu her sınıftan örnekleme dahil edilen veliler, rastgele belirlenmiştir. Örneklem grubunu 6 öğretmenle birlikte, 6 veli oluşturmaktadır. Öğretmen ve velilerden oluşan her iki grup da Patton(1990)'un maksimum çeşitleme örneklemine uygun düşmektedir. Öğretmenler ve velilerle yapılan görüşmelerde, katılımcılara açık uçlu sorular sorularak; yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada, problemimiz hakkında daha ayrıntılı bilgi elde etmek için nitel araştırma tekniklerinden olan, gözlem tekniği de kullanılmıştır. Yapılan gözlemler, gerekli kurumların izinleri alındıktan sonra, video kayıt cihazı ile kayıt altına alınmıştır. Velilerle yapılan görüşmeler ışığında okul öncesi eğitimin okuma-yazma öğrenimine olumlu yansımalarının olduğu, STCY'nin eski sisteme göre daha rahat ve kolay olduğu ile çocukların daha çabuk okumaya geçtiği, BEY'nın öğrencileri zorladığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğretmenlerle yapılan görüşmelerden elde edilen sonuçlar veli desteğinin 1. sınıfta önemli olduğu, okul öncesi eğitimin okuma yazma öğrenme üzerine olumlu etkiler yarattığı, öğretmenlerin yeni okuma yazma sistemi ile ilgili olarak görüşme yaptığımız yıl içinde herhangi bir hizmetiçi eğitim almadıkları yönündedir. Sınıflara kurulan video kamera kayıtlarından BEY ile ilgili sorunlar yaşandığı, ünsüz harflerin seslendirilmesinin zor olduğu, ezbere dayalı öğrenilen harflerin zamanla unutulduğu, farklı sosyo-ekonomik düzeydeki okullarda öğretmenlerin kullandığı yöntem ve tekniklerin de değiştiği, açık hecelerin öğrenilmesinin zor olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe purpose of this research is to evaluate the syllable period which is used in reading and writing teaching process of first grade primary school by the views of teachers and parents and the videos which are recorded in classes. The parents of the students and first grade teachers working in the district of Aydın in 2008-2009, constitute the sample of this study. 6 teachers choosen from 3 different socio-economic level schools, take part into this research and 2 teachers were taken into research from each 3 different schools. İnterviews were done with the participants in the syllable period. The parents are included in the sample and chosen randomly from each classes. 6 teachers and 6 parents constitute the sample group. Both two groups constituted from teachers and parents are appropriate for Patton(1990)'s maximum variation sample. Semi-structured interview is used in the interviews which are conducted with teachers and parents by asking open-ended questions to the participants. Also, observation what kind of qulitative research tecnique is used in this research to get more detailed information about our problem. The observations are taken in to record by the video recorders after the permission of the essential institutions. It is concluded from the conversations made with parents that pre-school education has possitive effect to reading and writing education, students starts to read easly with the help of phonic based sentence method when compared with the deductive method and handwriting is difficult for students. It is concluded from the interviews made with teachers that the support of parents is very important in the first grade education, pre-school education creates possitive effects on learning reading and writing, teachers do not participate in in-service education about phonic based sentence method during the year that we make interviews. It is concluded from the video records that there are some problems with handwriting, consonant letters are difficult to sound, letters learnt by memorizing are forgotten over time, methods and tecniques of teachers change in different socio-economic level schools and it is difficult to learn the open syllables.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectHecetr_TR
dc.subjectSyllabletr_TR
dc.subjectOkuma-Yazma Öğretimitr_TR
dc.subjectReading and Writing Instructiontr_TR
dc.subjectSes Temelli Cümle Yöntemitr_TR
dc.subjectPhonics Based Sentence Methodtr_TR
dc.subjectİlköğretim Okullarıtr_TR
dc.subjectPrimary Education Schoolstr_TR
dc.titleSes temelli cümle yöntemi ile okuma yazma öğretim sürecinde hece döneminin değerlendirilmesitr_TR
dc.title.alternativeThe evaluation of the syllable period in the literacy teaching process with the phonic based sentence methodtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ingilizce.pdf385.52 kBAdobe PDFView/Open
tez tamamı.pdfYüksek Lisans Tezi31.27 MBAdobe PDFView/Open
türkçe.pdf405.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.