Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/679
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDoğan, Hulusi-
dc.contributor.authorUzundağ, Şükrü-
dc.date.accessioned2015-12-22T13:19:55Z-
dc.date.available2015-12-22T13:19:55Z-
dc.date.issued2013-01-01-
dc.date.submitted2013-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=49645425&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/679-
dc.description.abstractTürkiye'nin, internetle tanışması çok uzun yıllara dayanmamasına rağmen internet kullanımı, Türkiye'de de her alanda büyük bir hızla yaygınlaşmaktadır. Özellikle 1999 yılından itibaren internet kullanıcılarının sayısındaki hızlı artış, Türkiye'deki işletmeleri de internet ortamına girmeye zorlamıştır. Bu gelişmelere paralel olarak işletmeler, rekabette geri kalmamak için gerekli çalışmalara başlamışlardır. İnternet bankacılığı; zaman ve mekân sınırı olmaksızın bir internet bağlantısı ve bu bağlantıyı kullanabilecek bilgisayar ya da cep telefonu gibi bir iletişim aracı ile bankacılık hizmetlerinin internet üzerinden alınabilmesini sağlayan alternatif bir hizmet kanalıdır. Zaman ve mekândan bağımsız, internet erişimine sahip herhangi bir müşterinin istediği hizmeti alabilmesini sağlamaktır.Bu araştırmada bilgisayar teknolojileri ve internet alanında yaşanan gelişmelere paralel olarak önemi daha da artan elektronik bankacılık kanallarından biri olan internet bankacılığının benimsenmesi ve kullanımı konu edinilmiştir. Araştırma etkenleri, internet bankacılığının ne derece benimsendiği ve bunun altında yatan faktörleri belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmada öğretmenlerin internet bankacılığının hangi yönlerini daha etkili buldukları, olası çekinceleri ve bunlara yönelik çözüm önerileri konu edilmektedir. Aynı zamanda internet bankacılığı kullanımı ile cinsiyet, yaş ve mesleki deneyim düzeyi gibi demografik değişkenler arasındaki ilişki irdelenmiştir. Araştırmada kullanılan veriler öğretmenlere yönelik yapılan anketler yoluyla toplanmış ve Statistical Packages For The Social Sciences (SPSS) 18.0 paket programıyla analiz edilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractEven though Turkish society do not have an internet acquaintance for a long time, internet has a rapidly gaining popularity in Turkey almost in every field. Especially since 1999, the rapid increase in the number of internet users in Turkey has forced companies to break into the Internet environment. In parallel with these developments, companies have begun the work on it to keep up with the competition.Internet banking is receiving the banking services without any limit in time and location with an internet and a computer or a mobile phone as an alternative service channel. Independent of time and location with an internet access any customer may receieve these services. Subject of the study is the computer technologies and the developments experienced in the field of internet, and also adoption and-use of internet banking as an one of the electronic banking channels. The purpose of the study is to understand, determine and identify the underlying factors of adoption of internet banking and what extents of internet banking has been adopted. There is an effort to determine, why internet bankings is preferred or not preferred, which banking transactions are made on the internet banking. In this context, there is a research about the people who use internet banking and which aspects they find the internet banking more effective, while why non-users are uncomfortable about it, and also it is intended to bring solutions about it. At the same time the relationship between the use of internet banking, gender, age and professional status has been examined. The survey method is used in the research while collecting the data.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİnternettr_TR
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectGüvenliktr_TR
dc.subjectİnternet Bankacılığıtr_TR
dc.subjectİnternet Bankacılığı Güvenliğitr_TR
dc.subjectBankingtr_TR
dc.subjectSecuritytr_TR
dc.subjectInternet Bankingtr_TR
dc.subjectInternet Banking Securitytr_TR
dc.titleTürkiye'de internet bankacılığının gelişimi ve internet bankacılığına ilişkin tüketici davranışları analizi: Aydın ili merkezinde görev yapan öğretmenler üzerine bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeDevelopment of internet banking in Turkey and consumer behaviors analysis regarding to internet banking: A study on teachers who are residing in Aydintr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Şükrü UZUNDAĞ.pdf1.75 MBAdobe PDFView/Open
ÖZET.pdf122.52 kBAdobe PDFView/Open
ABSTRACT.pdf104.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.